Разходите за развойната дейност могат да бъдат споделени с Toyota
BMW се надява да представи наследник на роудстъра Z4 преди края на десетилетието, каза главният инженер на автомобилостроителя пред Automotive News Europe по време на автомобилното изложение в Женева миналата седмица.
Разходите за развойната дейност могат да бъдат споделени с Toyota, като част от сътрудничеството между автопроизводителите, което включва разработване на обща архитектура на спортна кола, сътрудничество в областта на електрическите задвижващи системи и обединяване на усилията в изследванията и развитието на нови технологии.
BMW търси икономически ефективен начин за актуализиране на модела, след като търсенето на двуместните роудстъри и купетата в световен мащаб намалява в последно време.
„Ако се вгледате в количеството... трябва да разберем, че тези сегменти се свиват”, каза Фрьолих, добавяйки, че купето като тип каросерия не е популярно на най-големия пазар в света.
„Купувачите на нови автомобили в Китай не се интересуват от роудстъри”, каза Фрьолих, който бе назначен за шеф на развитието в BMW през декември миналата година, след като Херберт Диес напуска компанията.
В Китай купувачите на нови автомобили предпочитат да пазят личния си живот, след като той може да бъде застрашен, когато шофират с отворен покрив. И още нещо, лошото качество на въздуха е основен проблем в много от градовете в страната.
В Европа роудстърите обикновено са втори или трети автомобил в домакинство, но регионът премина през тежка икономическа криза и по-малко хора имат средства да инвестират в нещо, което не е от съществено значение.
Продажбите на Z4 намаляха с 11% до около 5300 автомобила в Европа през миналата година, сочат данните на JATO Dynamics. BMW сподели, че продажбите на Z4 в САЩ са паднали с 13 % до 2150 единици. Обикновено трите най-големи пазара за сегмента са САЩ, Великобритания и Германия, добави Фрьолих.
В резултат на това, приоритетно бе разработена нова версия на сегашното второ поколение Z4, която заменя предшественика си през 2009 г. след близо седем години на пазара, но не изглежда много добре в сравнение с другите модели на марката.
„Бих искал да видя наследник на Z4 през това десетилетие”, заяви шефът на развитието в BMW, попитан кога ще бъде сменен Z4.
През миналата година съперникът на BMW – Audi, оправда очакванията за продажбите на последния си TT модел, въпреки общото свиване на търсенето в сегмента.
Като цяло Audi продаде 250 000 единици от първото и второто поколение на модела TT, а източници на автомобилния производител заявиха, че не е реалистично да се очаква моделът от трето поколение да постигне същото ниво на търсене. Вместо това те се надяват да увеличат дела на сегмента на ТТ.
Маркетинговата компания IHS Automotive прогнозира пикови продажби от около 40 000 до 42 000 единици за новите TT купе и роудстър в сравнение с 56 000 единици за версията от второто поколение.
В допълнение, Volkswagen заяви през миналия месец, че сприра производството на своя модел Eos със сгъваем твърд покрив най-късно до юни тази година.