Бъдещето на отбора на MINI в Световния рали шампионат ще стане ясно в началото на следващата седмица, когато се очаква BMW и препараторът Prodrive официално да прекратят договора си.
Взаимоотношенията между двете компании са обтегнати от няколко месеца насам, като причината за това са сериозните финансови изисквания на Prodrive и нежеланието на BMW да инвестира активно в тази насока. По всяка вероятност баварците не са доволни и от медийното отразяване на шампионата, който остана без промоутър и предпочитат да инвестират своите ресурси в DTM и в рали-рейда, където след оттеглянето на VW доминира MINI.
Именно липсата на средства стана причина MINI да се откаже временно от услугите на титуляра Крис Мийк за сметка на платени пилоти като Пиер Кампана в Монте Карло и Патрик Сандел в предстоящото рали „Швеция”. Въпреки това отборът продължава да се представя отлично във WRC, където от средата на миналата година има общо седем старта и три подиума, всичките спечелени от Дани Сордо.
Един от слуховете е, че още в края на миналата година BMW и Prodrive са прекратили взаимоотношенията си, като баварците са позволили на своя вече бивш партньор да участва в Световния шампионат с John Cooper Works WRC през настоящата година като заводски тим. По този начин програмата на MINI продължава, а BMW си осигурява време, за да намери нов препаратор, като не е изключено спортното подразделение на компанията да се заеме със задачата.
Очаква се ръководството на Prodrive да обсъди ситуацията в началото на следващата седмица, когато би трябвало и BMW да има официално становище по случая.
Боро
Гошу, ми дай по-добър термин за препаратор, като го уважаваш толкова!
Гошу
Забравихте ли българския,препаратори?Не уважавате езика ни.Да не е варварски?Мода!