Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Vision ConnectedDrive: Сложно е за обяснение

11.02.2011 11:22
Туит

BMW разкри тайните около прототипа Vision ConnectedDrive, който ще дебютира на автосалона в Женева в началото на март.

„Основната тема при енергичния дизайн на BMW Vision ConnectedDrive автомобила е „връзка и мрежа“, като тя е разделена в три области – сигурност, инфоразвлекателна и комфот“, гласи официалният пресрилийз на германците. По отношение на сигурността акцентът е поставен върху активните системи за безопасност и главно механизимите, посредством които автомобилът може своевременно да предупреждава водача или да го държи нащрек. Инфоразвлекателната част е надграждане над „сигурността“, като тя „разширява сферата на дейност на пасажера“ и се грижи за ефективната комуникация между него и водача.

Третото ниво, това на комфорта, осигурява връзката на автомобила, съответно на водача и пасажера, с външния свят посредством двете антени, които заместват класическите странични огледала. „Без значение дали става дума за навигацията, за трафика или за връзката с Интернет, тези две антени събират информация, която трябва да гарантира комфорта на пътниците и да я насочи към интериора на автомобила или да предават информация в обратната посока към външния свят.“

Ако горният абзац ви се струва прекалено сложен, то въобще и не си правете труда да четете целия пресрилийз, защото там нещата стават още по-заплетени. След като ние в ams обаче направихме това, няма как да не си зададем въпроса: „А какво става с хубавите пътувания, когато в рамките на няколко часа наистина можеш да разговаряш с пътниците или водача, без да има външни фактори, които да ви разсейват и да ви пречат?“. Сякаш с напредъка на технологиите се опитваме да засилим връзката с околния свят и с хората около нас, а се получава точно обратното.

Стига философски излияние, време е да се прехвърлим върху дизайна на прототипа BMW Vision ConnectedDrive. А той е повече от впечатляващ, като голяма част от похватите са използвани при друг един концептуален модел на баварците, който обаче съвсем скоро ще се превърне в сериен, а именно - Vision EfficientDynamics. Широката радиаторна решетка, заострена в централната си част, масивните въздуховоди, двете „гърбици“ зад задните седалки, електро-механичните врати и 20-цоловите колела са „виновни“ за агресивния външен вид на модела, а „разрязаният“ в централната си част преден капак и артистично осветление (което между другото си има и собствена функция) съдействат за футуристичния облик на BMW Vision ConnectedDrive.

Друг любопитен момент около този прототип е т.нар. принцип на слоевете (layering principle). Идеята при него е всеки отделен „слой“ в автомобила да отговаря за определена функция, като по този начин не само се спестява пространство, а са възможни дизайнерски решения, които надхвърлят моментните възможности.

За съжаление след всички тези описания за философията на Vision ConnectedDrive трябва да останем безмълвни относно техническите му характеристики, тъй като от BMW не споменават нито дума за тях. Дано поне на 1 март, за когато е планирана премиерата на прототипа, получим някаква информация за силовия тракт.

Коментари
comments powered by Disqus