Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Vision EfficientDynamics: Екоспортист

31.08.2009 09:58 9
9
2571857155
Туит

След серия от тийзъри и видеоклипове BMW представи официално новият екомобил Vision EfficientDynamics. Премиерата му пред публика ще бъде на автомобилния салон във Франкфурт.

Четириместният прототип е плъгин хибрид с трицилиндров дизелов двигател с принудително пълнене (1,5 литра със 163 к. с.) и два електромотора, които задвижват отделно предната и задната ос. Общата им мощност е 356 к. с., а максимален въртящ момент – 800 Nm, като по данни на производителя ускорението от 0 до 100 км/ч трябва да бъде възможно при налични 4,8 секунди. Средният разход на гориво възлиза на 3,76 литра за 100 км пробег при CO2 емисии от 99 г/км, въпреки че максималната скорост е 250 км/ч и то ограничена по електронен път.

98 литиево-полимерни батерии, всяка една от тях с капацитет от 30 Ah и напрежение 3,7 волта, общо осигуряват напрежение от 364 волта и 10,8 кВт/ч количество отделяна енергия. Батерията на Vision EfficientDynamics може да се разрежда до цели 80%, което е върхово постижение що се касае до хибридните технологии, което означава, че 8,6 кВт/ч отиват изцяло за задвижването на автомобила. Литиево-полимерната технология има и друг плюс – работният режим на батериите не изисква активно охлаждане.

Зареждането се осъществява директно от стандартната електрическа мрежа (220 В и 16 A), като за пълния заряд са нужни два часа и половина. Ако разполагате с трифазен ток и напрежение от 380 В, този период се скъсява на 44 минути. С един пълен заряд на батерията BMW Vision EfficientDynamics може да измине 50 км, без да включва двигателя с вътрешно горене, като това е възможно благодарение на системата за регенериране на спирачната енергия и оптимизираната аеродинамика. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до 0.22.

Интериорът също трябва да демонстрира най-новите тенденции в автомобилостроенето, на които ще бъде базирана серийната продукция на BMW. Триизмерният дисплей на контролното табло, вратите и покрива, направени от поликарбонат, който потъмнява при слънчева светлина, изработените от кевлар седалки и още множество иновативни концепции правят впечатление в концептуалния модел. Екстериорът също е твърде екстравагантен, като отличителните белези на модела са „крилатите“ врати, LED светлините и уголемените „бъбреци“, осветени в синьо. Нестандартната задна част също допринася за футуристичния облик на автомобила, получил 21-цолови колела с гуми 195/55.

Прототипът BMW Vision EfficientDynamics ще бъде представен на автомобилния салон във Франкфурт заедно със серийните версии на хирбидната седма серия и на X6.

 

Коментари

Кирил
dokkata, мисля, че сме поне двама кириловци. Аз винаги се пиша с главна буква. Между другото, изгледахте ли клипа? Поне не него ключовите фигури в BMW звучат много уверено. Подпрепям изцяло Адолф Грубер, нещата наистина искат много време и труд, това е!

Адолф Грубер
Идеята е по скоро фантастиката за сега, но защо не в бъдеще, от някъде трябва да се започне. Бензиновите мотори в началото също са били по слаби от конските впрягове да не говорим за дизеловите който до преди двадесетина години си мечтаеха за турбо и комън-рейл. Нещата ще се получат просто искат доста време и труд. Точно това е пътя и начина, така се развиват нови технологий а германците са били винаги лидери. AC/DC е бъдещето! :)

do umniq-53 от
"Кво да ти кажа Бате?Щом Немецо го е намислил-ке стане" до тук добре само че с тва"Защо не взеха поне един Българин за акъл" мисля че не е ирония а по скоро предложение:)))))) щото и ти май си даде малко от акъла на германците. Пази го де!!!

мохера
Искам колите да тръгнат с джибри двигател. Нема съпротивителни сили в такиз мотори.

dokkata
стига бе кириле, тва ти ли си бе! тръгнах да се застъпвам за тебе и начина ти на мислене, щото такива невежи коментари като на "stiga" трябва да се забраняват. И аз харесвам М3, но ако го нямаше това чуство за развитие у нас сигурно и М3 нямаше да го има. Как мислиш дали си вярват, според мен да и то доста оправдано. А си взимам думите обратно за един коментар за кирил от една друга статия, е ако е същият кирил разбира се;)

umnia-53
Кво да ти кажа Бате?Щом Немецо го е намислил-ке стане.А бре джанъм.-Защо не взеха поне един Българин за акъл.Сега сериозно-Идеята е много добра,но според мен,може да се поработи още по безопасноста.Другото което може да се направи-използваме съпротивителните сили за зареждане на батерията.

До Кирил
Много си прав!!! Ан на тези, който само се противят на нововъведенията, които са реализация на бъдещето в настоящето мога само да им кажа да си гледат работата. След като свърши петрола на земята ще ги видим каква песничка ще запеят.

Кирил
В крайна сметка все от някъде трябва да се тръгне. Това е бъдещето!

stiga
Тия вярват ли си ? Света не е дорасъл за батерии и подобни форми, това ще остане само проект. А и в крайна сметка - този който има пари за М серия, не му пука точно колко му харчи колата.

comments powered by Disqus