Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X3: The X-Files

14.02.2011 14:54
Туит

За Европейския съюз BMW X3 вече е чужденец. Производството на модела се пренася от Грац, Австрия, в Спартанбърг, Южна Каролина. И наистина, в него може да бъде забелязано нещо от американския стил на живот – новият X3 е далеч по-комфортен от предшественика си. По отношение на динамиката на поведение обаче той остава здраво свързан с германските си корени.

Навлизането на BMW в света на SUV моделите създаде нови мащаби в представите за поведение на автомобил от подобно естество. До появата на Х5 с неговата самоносеща конструкция през 1999 година водачите им вече бяха привикнали с характерното полюшване и едва ли някой можеше да предположи, че един високопроходим многофункционален модел може да има поведение на лек автомобил. Всъщност от този момент и определението „високопроходим” далеч не прилягаше на подобни возила. След това дойде X3, който използваше платформата на Серия 3, и инженерите по ходовата част решиха, че могат да тестват психиката и физиката на поддръжниците на марката до максимален предел. Изключително твърдото окачване осигуряваше такова поведение на пътя, че от auto motor und sport нарекоха модела „най-високия спортен автомобил в света.” Затова що се отнася до динамиката, дори и с наличието на по-модерни технологии, новият Х3 трудно би достигнал по-високо ниво и показател за това са почти същите резултати в ISO теста.

Тук обаче идва голямото но...

Новият Х3 значително превъзхожда предшественика си по отношение на комфорта на возене и именно тук инженерите са направили огромна крачка напред. Моделът преодолява препятствията и неравностите с някаква магическа еластичност, поема вибрацията без сътресения върху каросерията, моментално парира клатенето и само след миг продължава стегнато по пътя си, сякаш нищо не се е случило. Ходовата част на новия Х3, състояща се от специфично конфигуриран Макферсън с двойни напречни рамена отпред и сложна петраменна кинематична схема с по-широка с 92 мм следа отзад, върши работата си перфектно.

С помощта на системата Dynamic Damping Control, регулираща характеристиките на амортисьорите, при активиран режим Sport автомобилът може да бъде настроен по подобие на предшественика си, но като цяло това почти не е нужно. Normal (който се адаптира към условията във всеки един момент) и Comfort вършат отлично работата си и са необходими доста усилия автомобилът да бъде доведен до границите на сцепление и да се наложи намесата на стабилизиращата програма. Съществен принос за това имат и системата за двойно предаване xDrive, чието най-важно предимство е бързината на действие – в зависимост от условията с помощта на ламелен съединител тя преразпределя въртящия момент в диапазона от 0:100 до 50:50 към предния и задния мост. Неин помощник е системата Performance Control, която в завой прилага целево спирачно усилие към вътрешното задно колело. От автомобил който има амбициите да се движи безпроблемно и в калната безпътица, не би могло да се очаква повече. За това спомага и новата електро-механична кормилна система на Thyssen Krupp, която освен това разполага с по-гъвкави възможности и намалява разхода на енергия в сравнение с досегашната електро-хидравлична система на ZF.

Платформата F25

Съществен принос за постигането на съчетанието от комфорт и динамика имат не само ходовата част и електронните системи, но и платформата F25, която е в близки родствени връзки с тази, която ще се използва за новата Серия 3, и включва компоненти от трета и пета серия. Тя е не само по-здрава и устойчива на усукване, но по-голяма от използваната за предшественика. С увеличаването на всички размери (дължината е нараснала с 83 мм до 4648 мм, широчината с 28 мм до 1881 и височината с 12 мм до 1661 мм) се достигат мерките на първото поколение на Х5, а изобилието от пространство в интериора се усеща във всички посоки. За BMW компактният SUV вече е Х1, а Х3 перфектно запълва празнината между него и Х5.

Висококачествените материали, изключително високото ниво на ергономия, управляването на функциите, лесните за разчитане уреди на таблото, head-up дисплеят, възможността за комуникация със смартфон и връзка с интернет са само част от микса, който се грижи за уникалния комфорт на пътниците в автомобила.

Какво се крие под капака?

Като начало моделът ще се предлага във версиите с четирицилиндров двулитров common rail турбодизелов агрегат xDrive 2.0d (184 к.с.) и шестцилиндров трилитров бензинов турбомотор с директно впръскване и пълнене Valvetronic без дроселова клапа xDrive 35i (306 к.с.). По-късно ще се появят по-мощни дизелови агрегати и по-малки бензинови. Новост е възможността за оборудване на дизеловия двигател с осемстепенна автоматика, позволяваща не само движение на ниски оборотни режими благодарение на високия въртящ момент (380 нютонметра в диапазона от 1750 до 2750 об./мин), но и интегриране на старт-стоп система със специален акумулатор за налягане в скоростната кутия. С такава технология разполагат и версиите с шестстепенна механична предавателна кутия, предлагана за дизела, както и шестцилиндровият агрегат, където автоматиката е единствената опция. Подобни решения, както и самият високоефективен дизелов агрегат, оборудван с двумасов маховик със специфична конструкция, позволяващ ниски обортни режими без неприятни вибрации, и с електронно управлявана водна помпа, оптимизираща процеса на достигане на работна температура, в съчетание с не много тежък десен крак свеждат средния разход до съвсем приемливите седем литра на 100 километра.

В стилистично отношение BMW са се придържали към актуалните тенденции в дизайна на марката си. Новият Х3 определено е автентична, но разпознаваема част от гамата на баварската фирма. Типично за нея е съчетанието на формите на задните светлини (с LED елементи) и динамичната конфигурация на задната част. В страничният силует веднага се разпознават гените на предшественика, модифицирани с две ярко изразени скулптурирани извивки. Все пак Х3 не може да се мери с аристократичната изваяност на Серия 5, като това се дължи най-вече на леко обезличената на фона на останалите елементи предна част с донякъде безхарактерното изражение на предните светлини.

Всичко останало обаче е перфектно – както качеството на изработка, така и динамичните възможности, поради което крайният резултата в теста на auto motor und sport за Х3 xDrive 2.0d e пет звезди. Едва ли може да има по-добър атестат за качествата на баварското творение.

Текст: Георги Колев
Снимки: Ханс Дитер-Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus