Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X5 25d xDrive: Неочаквано добра комбинация

29.05.2014 14:28
Туит

Х5 и четирицилиндров двигател? Звучи ви някак... не особено обещаващо? В реалността обаче тази комбинация се представя значително по-убедително и от най-смелите предварителни очаквания.

Умишлено или не, повечето хора очакват от едно BMW, особено когато става дума за представител на едно от най-елитните моделни семейства на марката, да бъде „най-най-най” в колкото се може отношения. Вероятно именно поради тази причина версията с четирицилиндров двигател на пълноразмерния SUV Х5 едва ли звучи като най-обещаващото нещо, на което са способни баварците. Само че, както често се случва в живота, предубежденията и този път се оказват лош съветник.

Два турбокомпресора и 450 Нм максимален въртящ момент

Защото обективната истина изглежда малко по-иначе. От една страна, двулитровият битурбоагрегат генерира максимална мощност 218 конски сили и достига върховия си въртящ момент от 450 нютонметра още при 1500 оборота в минута. Съвсем обективно погледнато, това са повече от добри параметри за автомобил с тегло около два тона – някои от конкурентите на този модел са по-тежки, а се задоволяват с по-скромни показатели, без това да ги прави „тромави” в класическия смисъл на понятието. От другата страна идва добре познатият талант на конструкторите от Мюнхен да влагат целия си потенциал, за да се справят по възможно най-добър начин с всяка поставена им задача. В случая удивителното е не това, че усещането от динамиката на варианта 25d xDrive е сравнимо с това на модификацията 30d xDrive при предишното поколение на модела. Истинската изненада се състои в това, че човек през цялото време се чувства като в автомобил, задвижван от значително по-голям мотор – многократно доказалата великолепните си качества осемстепенна автоматична трансмисия на ZF съумява да поддържа забележително ниски нива на оборотите, а четирицилиндровият агрегат запазва увереността си и фините си маниери във всяка ситуация и в нито един момент не се усеща нито недостиг на тяга, нито реална необходимост от повече мощ. А като капак на всичко, средният разход на гориво обикновено се задържа на нива около и под седемлитра на сто километра – обърнете внимание, говорим за автомобил , който е дълъг 4,90, широк 1,94 и висок 1,76 метра, чието собствено тегло възлиза на два тона...

Идеален спътник за дълги преходи

Иначе Х5 и в този си вариант демонстрира всички типични за новото издание на модела качества – комфортът на возене е превъзходен, а атмосферата в интериора се доближава до тази в Серия 7. В допълнение, стига да имате желание, автомобилът е в състояние да се носи по изпълнени със завои участъци с темпо, което в пъти надхвърля очакванията от един голям SUV. Това, в което Х5 25d xDrive си остава най-добър обаче, са приятните и безметежни пътувания с умерен стил на каране. За тази цел автомобилът е удивително близък до постижимото съвършенство – и четирицилиндровият двигател не е никаква пречка в тази насока.

Заключение

Макар първоначалните очаквания към четирицилиндровата версия на Х5 да не са напълно еднозначни, 25d xDrive се доказва като абсолютно достоен член на своето моделно семейство. Култивиран, забележително икономичен и достатъчно мощен, двулитровият битурбомотор е наистина добра алтернатива за задвижването на Х5.

Текст: Божан Бошнаков

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus