BMW публикува първата официална информация за фейслифта на X5. Новият SUV ще дебютира на автомобилния салон в Ню Йорк в началото на април.
X5 от моделната 2011 г. може да се похвали с нови брони, преработени челни светлини и стопове, допълнителен избор от цветове и колела, както и променена позиция на светлините за мъгла. В интериора впечатление прави ревизираната система iDrive с 6,5-инчов дисплей (8,8-инчовия се предлага като опция).
В стандартното оборудване липсват други съществени промени, но в списъка с допълнителното ще откриете още вентилирани предни седалки, отопляем волан, панорамен стъклен покрив, четиризонален климатик и DVD развлекателна система. Останалите екстри са хедъп дисплея, адаптивните светлини, автоматичните дълги светлини, асистентът за паркиране, камерата за обратно виждане, активният круз контрол със stop & go функция, както и системите за предупреждаване при напускане на пътното платно и за изобразяване върху дисплея на ограниченията върху скоростта.
Какво се случва под капака на един от най-популярните SUV модели? Трилитровият редови N52 ще бъде заменен с новия туинскрол N55 (работният му обем също е три литра), който генерира 225 кВт (306 к.с.) и 400 Нм. Благодарение на него X5 ще ускорява от място до 100 км/ч за 6,8 секунди при максимална скорост от 235 км/ч и среден разход на гориво от 10,1 литра за 100 км пробег (236 г/км CO2).
4,4-литровият туинтурбо V8 (408 к.с. и 400 Нм) ще работи под капака на X5 xDrive50i, което ще прати в пенсия атмосферния 4,8-литров мотор. В резултат класическият спринт ще се изпълнява за 5,5, секунди, а максималната скорост ще достигне 250 км/ч. Въпреки впечатляващите динамични характеристики средният разход е 12,5 литра при 292 г/км CO2.
Два трилитрови двигателя с принудително пълнене ще формират дизеловата гама. При X5 xDrive40d максималната мощност е 306 к.с., а въртящ момент - 600 Нм, благодарение на които X5 ускорява от място до 100 км/ч за 6,6 секунди при максимална скорост от 236 км/ч и 7,5 литра среден разход (198 г/км CO2). Базовата версия X5 xDrive30d разчита на 245 к.с. и 540 Нм, за да закове стрелката на скоростомера на 100 км/ч при налични 7,6 секунди. Максималната скорост при тази версия е 222 км/ч, но както можем да предположим, това е най-ефективният модел в гамата – 7,4 литра среден разход и 195 г/км CO2.
Всички мотори ще бъдат комбинирани стандартно с осемстепенната автоматична трансмисия на баварците. От BMW обещават по-неутрално поведение на моделите с xDrive (двойно предаване), коригирани настройки в окачването на xDrive50i и xDrive40d и нова сервосистема, която коригира по-прецизно от предишната характеристиките на волана в зависимост от скоростта.
BMW X5 ще се появи на пазара в САЩ веднага след премиерата си, а в Европа – в началото на лятото. Базовата цена за Германия е 54 200 евро.
разбиращ
BMW отново показват много висока класа, като при фейслифта не се задоволяват само с козметично опресняване на модела, но и добавят нови технологии. Например двигателя 40d, който беспорно няма абсолютно никаква алтернатива сред конкурентите. Както като мощност от 3 литра работен обем така и като разход на гориво.