Внушителен, масивен, тежък и разполага с 575 к.с. и 750 Нм. Трудно ще скучаете.
Външността на този автомобил говори сама за себе си. Ако „нормалните” изпълнения на Х5 могат да се определят като респектиращи на вид, то видът М-версията на модела спокойно може да се нарече застрашителен. С огромни колела, издути едва ли не до пръсване калници, хищно зинали въздуховоди отпред, дифузор и спортна ауспухова система отзад, автомобилът всява страхопочитание както сред минувачите, така и сред останалите участници в движението. И има защо – 4,4-литровият V8 двигател с два турбокомпресора генерира 750 нютонметра и 575 к.с. Охладителна система с общо десет радиатора и четири кръга, както и охладителна система за маслото на трансмисията се грижат за предпазването на чудовищния задвижващ тракт от екстремни термични натоварвания. Осемстепенната автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент е настроена по начин, който позволява в зависимост от желанията на водача тя да работи както плавно като в луксозен крайцер, така и екстремно бързо и съответно напълно в унисон с нрава на един М-модел.
Чудовищно бърз на прави участъци
Системата за Launch Control е включена, стрелката на оборотомера сочи към делението 5000. Измервателната апаратура на auto motor und sport е готова за работа. Отпускаме спирачката и V8 машината под предния капак на Х5 M започва своя смазващ подем, докато трансмисията сменя предавките със светкавична бързина. Удивително, но факт – дори DKG предавателната кутия на М5/М6 не е много по-чевръста. Границата от 100 километра в час се преминава след точно 4,1 секунди. 11,1 секунди е времето, за което се достигат 200 км/ч. По-лекият с цели 700 килограма M3 е едва с 0,1 секунди по-бърз в спринта до 100 км/ч. Наистина впечатляващо представяне за автомобил с мерките и масата на пълноразмерен SUV.
Забележително активен и в завои
Това, че най-мощният вариант в гамата на X5 носи допълнителното означение M, личи достатъчно красноречиви и в завои. Освен с ефектния басов тембър на осемцилиндровия си двигател, 2,3-тонният автомобил се оказва удивително чевръст за машина с неговото тегло. Комфортът на возене е сравним с този на останалите модификации на модела, като същевременно с това накланянето на каросерията е сведено да абсолютния постижим минимум, а в спортен режим на системата ESP в граничен режим задницата активно се включва в управлението на автомобила. Водачът може да настройва двигателя, трансмисията и кормилната уредба в по три различни режима в зависимост от моментните си нужди, като поведението на автомобила се мени от уравновесено с изявен спортен потенциал до откровено динамично.
За да се постигнат всичко това, инженерите на М GmbH са прибегнали до използването на цял арсенал от високотехнологични решения, включително двойно предаване с напълно променливо разпределение на тягата, активни напречни стабилизатори, адаптивни напречни стабилизатори, пневматично окачване на задния мост и специална спортна спирачна система. Няма как да се отрече, че спортното от подразделение на BMW са се справили наистина талантливо със задачата да прикрият ефекта от голямото тегло и високия център на тежестт на този супермощен SUV. Който желае още по-автентично спортно поведение, би следвало да се насочи към някой от класическите спортисти с означение М. Но това се подразбира от само себе си. За всички, които харесват идеята за свръхпотентен SUV, Х5 М в момента е едно от най-впечатляващите предложения на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, BMW
Оценка
BMW X5 M
+ Чудовищна тяга при ускорение, изявена лекота при набиране на обороти, превъзходна работа на автоматичната трансмисия, много добър комфорт при пътуване, множество системи за подпомагане на водача, разточително оборудване
– Висока цена, висок разход на гориво
Технически данни
BMW X5 M | |
---|---|
Работен обем | 4395 |
Мощност | 575 к.с. при 6000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
750 Нм при 2200 об./мин |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
4,1 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
34,8 м |
Максимална скорост | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
14,1 л/100 км |
Базова цена | 226 000 лева |