Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW X5 срещу Mercedes ML 320 CDI: Среща на върха

16.02.2007 12:02 3
3
2571811381
Туит

Най-успешният SUV на Mercedes се сдоби с нов конкурент – втората генерация на BMW X5 има сериозната амбиция да пребори М-класата. Въпросът е дали и доколко това ще се удаде на новия модел на BMW, който все пак е и по-модерният от двата автомобила? В сравнителен тест един срещу друг се изправят X5 3.0d и ML 320 CDI.

И двата автомобила принадлежат към 4х4-елита, но сравнен с X5 3.0d, Mercedes ML 320 CDI изглежда по-скоро като представител на старата SUV-школа: например филигранните приборни уреди контрастират с масивната централна конзола. Тук говорим за два свята – самоуверено представяне на възможности срещу дискретен опит за намаляване на броя на бутоните и превключвателите. И не само това – традиционен начин на управление на повечето функции срещу не напълно ергономичния маниер на работа на системата i-Drive, боравенето с която този път все пак е улеснено с помощта на осем на брой „Best-of”-бутона. Ясното разграничаване в позиционирането може да се открие и по други белези – например срещу доплащане ML може да бъде екипиран с Offroad-пакет, включващ стопроцентов блокаж на централния и задния диференциал, понижаващ режим на трансимисията и увеличен клиренс, подобни детайли изобщо няма смисъл да бъдат търсени в листата с допълнително оборудване на BMW Х5.

Системата за задвижване на четирите колела X-Drive е насочена изцяло към оптимизирането на поведението по твърда настилка, Offroad-качествата и рекордните постижение при теглене на товари не са на преден план при класиката сред спортните SUV-модели. Автомобилът на BMW видимо се чувства в свои води най-вече на участъци с голям брой завои, напомняйки по поведението си на класическо спортно комби. Собственото тегло от 2,2 тона сякаш не съществува, няма нито люлеене на каросерията, нито помен от усещане за тромавост – фантастичната управляемост на Х5 е феноменална за автомобил от такъв тип и предоставя удоволствие от шофирането, каквото няма да намерите при никой от конкурентните модели. Към това се прибавят изключително стабилния праволинеен ход и свръхдиректната адаптивна кормилна уредба.

Трилитровият дизел на бавареца поема газ почти като бензинов мотор

Разбира се човен не може да не остане впечатлен как един пълноразмерен SUV влиза с екстремно висока скорост в завой по подобие на спортно комби. Само че при X5 плавността на придвижване си остава нещо чуждо. Комфортът на возене е ограничен, а управлението показва постояннен лек уклон към прекомерна нервност. При М-класата е точно обратното – автомобилът показва добра стабилност, без да претендира за незапомнена динамика, но пък комфортът на возене е достоен за възхищение, също както и благородната и стилна атмосфера в интериора. Трилитровият дизел на Х5 реагира при подаване на газ светкавично почти като бенизнов мотор, и водачът остава с впечатлението, че спортният модус на задвижването е включен през цялото време, само че истината е, че такъв няма – ако имаше, не смеем и да предположим как щеше да се държи тогава редовият шестцилиндров мотор... V6-двигателят на Mercedes показва почти същите динамични характеристики, но работи някак по-спокойно и незабележимо, като е почти невъзможно да бъде отличен от бензинов двигател със сходен работен обем.
В крайна сметка Mercedes ML 320 CDI се оказва победителят в този тест – изумителното за SUV-модел пътно поведение на X5 е неговият основен плюс, но противникът от Щутгарт го превъзхожда по отношение на комфорта, ергономията и качеството и атмосферата на интериора.

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари

hahaha
Ami ako jiweete w 20ti wek,moje i taka da goworite,ama w momenta dosta marki sa dosta izrawneni s mercedes.

Mercedes-Benz
saglasen sum s Веселин Любенов :)

Веселин Любенов
Както и другаде съм писал що ли сравняват каквото и да е с Мерцедес!

comments powered by Disqus