Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Z29: Минало време

29.03.2010 14:51
Туит

BMW показа един от хитовите си прототипи от началото на века по случай 25-годишнината на подразделението Technik GmbH. Z29 е двуместен спортен модел с олекотено шаси и 343 „коня“ под капака.

BMW Z29 е завършен през 2001 г. и е съвместна разработка на Technik и M-подразделението на баварците. Теглото му е само 1166 кг, което е възможно благодарение на карбонов-полимерния монокок, както и на подрамите от алуминий. Шестцилиндровият редови мотор, заимстван тогава от M3, генерира 343 к.с. и е напълно достатъчен за ускорение от място до 100 км/ч при налични 4,4 секунди.

Идеята за отварящи се нагоре и успоредно на посоката на движение врати така и не е реализирана в продуктовата гама на BMW, но прототипът Z29 е оказал сериозно влияние върху кабриолета M3 от 2006 г. Най-близкият до него сериен продукт обаче е M3 CSL от 2004 г., който също използва повсеместно карбон-полимерни сплави, благодарение на което тежи само 1385 кг.

Подразделението BMW Technik GmbH е формирано през 1985 г.. Целта му е да развива нови технологии посредством нестандартни прототипи, но с идеята за последващото им серийно прилагане.

Коментари
comments powered by Disqus