Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Болидите в LMP1 ще са с 30% по-икономични през 2014

14.06.2012 14:56
Туит

ACO и ФИА обявиха новите технически правила за LMP1 категорията. Те са базирани на хибридните системи, с които даден автомобил е оборудван, както и от количеството гориво, което може двигателят му да изгори в рамките на една обиколка.

Прототипите от най-високата категория в „Льо Ман” и Световния ендуранс шампионат ще претърпят серия от промени за сезон 2014, като техническите регулации няма да фиксират максималния работен обем на двигателите, а горивото, което се изразходва в рамките на една обиколка в съотношение с капацитета на хибридната система.

Ако даден хибрид разполага с два мегаджаула енергия, например, то той ще може да гори 4,8 литра бензин на обиколка или 3,93 литра дизел. Системата с 8 мегаджаула дава право на максимум 4,42 литра бензин и 3,56 литра дизел. В момента хибридните системи на Audi и Toyota са ограничени до 500 килоджаула между две зони на спиране, които се добавят към енергията, отделяна от стандартния силов тракт.

От ACO потвърдиха още, че частните отбори, които не разполагат с хибридни прототипи, ще получат облекчения в правилата, за да се конкурират със заводските тимове. При тях количеството гориво за една обиколка ще бъде 4,95 литра за бензиновите двигатели и 3,99 за дизеловите.

Намаляването на разхода на гориво е основният принцип, около който са градени новите технически изисквания в LMP1. “Надяваме се да намалим разхода с около 30% спрямо настоящите автомобили, като запазим тяхната скорост”, коментира Венсан Бомснил, спортният директор на ACO.

“24-те часа (на Льо Ман) е спектакъл и ние не искаме да го превръщаме в състезание по икономичност. Важно е пилотите да могат да карат на пълна газ. От 2014 г. трябва да си най-бързият и да използваш по най-добър начин енергията. Надявам се, че инженерите ще могат да покажат своята креативност. Искаме повече производители, така че трябва да им дадем гаранции, същевременно пък частните отбори трябва да останат конкурентни въпреки ограничените си бюджети.”

Този принцип на определяне на правилата на практика премахва всякакви ограничения по отношение на двигателите с вътрешно горене – работен обем, рестриктори на турбото, архитектура. Има и пълна свобода относно системите за възстановяване на енергията, като единственото изискване е да не са повече от две в прототип.

От 2014 г. всички автомобили в категорията ще бъдат задължително със затворен кокпит. Минималното им тегло пък ще бъде фиксирано на 850 кг (830 кг за частните тимове), а широчината – ограничена на 1900 мм при 2000 мм сега. За да бъдат намалени разходите, аеродинамичните елементи от двете страни на предните колела ще могат да се регулират.

На този етап от ACO не дават никаква информация за бъдещето на LMP2 класа и GT автомобилите. Специално за последните обаче засега е ясно, че французите искат да запазят сегашната форма и нямат намерение да включат набиращия все по-голяма популярност GT3 клас в „Льо Ман”.

Коментари
comments powered by Disqus