Двете компании могат да обявят подписването на обвързващ меморандум рано в сряда
Бордовете на Fiat Chrysler Automobiles и производителя Peugeot в състава PSA Group се срещнаха отделно във вторник, за да обсъдят финализирането на първоначално споразумение за сливане на стойност 50 млрд. долара за създаване на автомобилен производител номер четири в света, съобщиха за Reuters запознати с темата.
Лица, близки до FCA, заявиха, че двете компании могат да обявят подписването на обвързващ меморандум рано в сряда, последвано от конферентен разговор, който да обясни повече подробности по-късно през деня.
Преди срещите образуванията, представляващи семейство Peugeot, Etablissements Peugeot Freres и FFP, одобриха единодушно предложения меморандум за разбирателство за планираното сливане, заяви източник, запознат със ситуацията.
Френската държава, която притежава около 12% от PSA и има представителство в борда, подкрепя обвързващ меморандум за разбирателство, който отразява незначителни промени в споразумение, разкрито от двамата автомобилни производители на 31 октомври, съобщи Bloomberg в понеделник. Комбинацията „има смисъл, за да бъде създаде нов шампион с глобален мащаб, който да поеме предизвикателствата на устойчивата мобилност“, заяви в изявление служител на френското финансово министерство.
FCA и PSA обявиха плана си преди шест седмици да създадат мощен автомобилен концерн, който ще предизвика Volkswagen Group в Европа, като същевременно запази присъствието на на Chrysler в САЩ.
Новата компания ще бъде базирана в Холандия и ще се ръководи от изпълнителния директор на PSA Карлос Таварес. Председателят на Fiat Chrysler Джон Елкан ще запази ролята си на председател.
Сделката ще превърне два средни по мащаба си автомобилни производители в световен гигант, с продажби на повече от 8 млн автомобила годишно и стабилнr марка, включително Peugeot и Citroen на PSA и Fiat, Chrysler, Jeep Alfa Romeo и Ram.
Автомобилните производителите реагират на нарастващия натиск върху индустрията да обединява ресурси за разработване на продукти, производство и закупуване в условията на търговско напрежение, забавяне на глобалните продажби и скъпо преминаване към електрическа и автономно управляваща технология.