Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Borgward възкръсва: Във Франкфурт идва нов кросоувър

07.08.2015 09:57
Туит

Общо 1000 специалисти бяха ангажирани в реализацията на първия модел в Китай и Германия

Плановете за завръщането на Borgward са реалност: първият автомобил ще бъде представен още на IAA 2015, това е само началото на цяла гама модели, както вече обяви Borgward по време на автомобилното изложение в Женева на 3 март 2015.
Новият изпълнителен директор на Borgward и бивш мениджър на Daimler Улрих Уокър съобщи новината пред Stuttgarter Nachrichten, че Borgward стартира производство. "Нашият завод в Пекин е готов", заяви той. "Както и заводът за двигатели".

Легендарната марка, със седалище в Щутгарт, представя SUV или по точно Cross-Utility Vehicle. Автомобилът е разработен в Германия и първо ще стъпи на пазара в Китай и на други развиващи се пазари, като Индия и Бразилия. "Но Borgward ще се върне отново и на немския пазар ", заяви Уокър пред вестника, но все още не се знае кога.

Общо 1000 инженери бяха ангажирани в реализацията на първия модел в Китай и Германия. При стартиране на производството през 2016 се очаква общият брой на заетите служителите да достигне 2500, от които 150 в Щутгарт.

Между два-три  нови модела на Borgward годишно

Не само проекта но и цялата гама модели се ръководи от Кристиан Боргвард, внук на създателя на марката. Всъщност той никога не е ге познавал, но още от дете му се е възхищавал, както той сам обясни по време на пресконференцията по повод завръщането на Borgward. Дори и с намерението да изнесе на предна линия технологичните иновации, Кристиан Боргвард иска да върви по стъпките на Карл Ф. В. Боргвард.
 
За следващите модели Borgward той обявява, че специален акцент е отделен за разработването на иновационни решения в областта на е-мобилността и мрежата ("Multiple Interaction"). Между два и три нови автомобила ще бъдат представени всяка година.

Внукът на основателя на компанията е движещата сила

Зад реминисценцията стоят Кристиан Боргвард и неговият бизнес партньор Карл Хайнц Л. Кньос. "Рестартирането на Borgward е моята детска мечта, която е вече реалност", казва Кристиан Боргвард. И продължава: "Може би повлиян от примера на дядо ми, аз вярвам, че човек може всичко да постигне, трябва само да го поиска." През 2008 той основава Borgward AG, със седалище в Люцерн. Заедно с Карлхайнц Л. Кньос , някогашен шеф на фирмената преса за товарни автомобили на Daimler Chrysler, Боргвард подготвя възкресението на иновативна марка. "Преди десет години ние започнахме с планирането и сега сме готови със следващата стъпка. Вдъхновени от ценностите и новаторския дух на марката Borgward и с твърдата решимост за успех, ние ще отворим нова глава в историята на нашата фирма", заяви Карлхайнц Кньос .

Ръководител на дизайна ще бъде ексдизайнерът на Saab- Ейнар Харайде


За дизайна на новите Borgward модели ще отговаря Ейнар Харайде. Норвежецът стана известен като главен дизайнер на Saab и между другото работи и за Volvo, Rolls-Royce Marine и Cisco.

55-годишният индустриален дизайнер разяснява философията си така:. "Ние трябва да изпреварваме нашите клиенти и да познаваме културната и социална среда, в която ще се позиционира автомобилът. Когато направим това, ние можем да проектираме продукти, които с иновативните си решения носят истинска принадена стойност и по този начин вече може да се даде отговор на въпросите, които наши клиенти, ще си поставят едва в бъдеще. Боргвард беше известен с това, че въвеждаше иновации във всяко превозно средство, а именно това е нашата концепция".

Техническият пионер Карл Ф. Боргвард

Мястото и годината на завръщането са избрани много умело - в годината на 125-ата годишнина от рождението на основателя на компанията Карл Фридрих Вилхелм Боргвард. Той е роден на 10 ноември 1890 в Алтона и израства в обикновено семейство с 12 братя и сестри. С Hansa 1500, през 1949 г. Карл Ф. Боргвард представя в Женева първата си следвоенна конструкция, той беше последван от автомобилите мечта на следвоенния период Isabella, Arabella и P100.

В своите конструкции Borgward винаги е бил прогресивен, както P100, "Големият Borgward" е първият европейски автомобил с въздушно окачване. Тази висша класа автомобил поставя нови стандарти по отношение на комфорта и удобството при шофиране. Но представеният през 1959 г. P100 не успя да предотврати неизбежното. Със своята неуспешна моделна политика и скъпата разработка на Arabella компанията попадна в задънена улица.

През 1961 Боргвард трябваше да обяви фалит. За обстоятелствата по фалита се носят легенди, факт е, че гибелта на фирмата за автомобили и двигатели Карл Ф.В. Боргвард, за тогавашните времена е най-големият корпоративен фалит в Германия. Повече от 20 000 негови служители по онова време са загубили работата си.

Коментари
comments powered by Disqus