Нова организация ще стимулира продажбите и системния развой
Когато преди няколко години топ мениджмънтът на Бош съсредоточено планираше новите стратегически бизнес перспективи, секторът на комерсиалните и офроуд автомобили (Commercial Vehicle & Off- Road – CVO) беше само една обещаваща идея. Проучванията на пазара доказаха, че зад нея се крие много повече. В сегмента, обхващащ камиони и строителни машини с мощност над 4000 к.с., мотокари и комбайни, има потенциал за милиарден ръст. Това важи както за държавите, в които законовите изисквания за безопасност и опазване на околната среда стават все по-строги, така и за развиващите се региони, където за кратко време изникват градове с милионно население.
Досега Бош не можеше да използва пълния потенциал на този пазар поради организационната си структура. Ползвайки само собствените си ресурси, по-голямата част от направленията в компанията не бяха в състояние да предоставят на клиентите си от CVO сектора персонализирани решения. Ето защо в началото на тази година беше създаден самостоятелен ефективен отдел, отговарящ за сектора „Комерсиални и офроуд автомобили“. Служителите му не само се фокусират върху големите играчи на пазара, но и обслужват потребностите на целия спектър от клиенти – до най-малките.
„Ние сме нова организационна структура в сектор „Автомобилни технологии“. Новият ни отдел е по-скоро „търговска организация с интегриран системен развой“, работеща в тясно сътрудничество с всички бизнес направления.“, твърди Йоханес-Йорг Рюгер, шеф на организацията.
Маркетинговият директор Антон Беер посочва като предимство, че организацията свързва различните направления на компанията и по този начин може да предложи на клиентите си цялостни решения. „Ако клиентът иска да повиши ефективността си например, не се съсредоточаваме единствено върху системата за впръскване на гориво“, пояснява Беер. „Вземаме предвид всички приложения. Така че се нуждаем от подкрепата на много различни отдели.“ За пример ще посочим смяната на огледалото за обратно виждане със система от камери с дисплей.
Контакт с всеки клиент
Вече не е достатъчно само да се доставят системи за дизелово впръскване на производителите на селскостопански машини – те се нуждаят и от цветни дисплеи, и от сензори за асистиращите системи за водача. Ето защо в бъдеще всеки клиент ще разполага с партньор за контакт за цялата продуктова програма на Бош. В сектора на леките автомобили това е традиция – производители като Daimler или VW винаги са разполагали със собствени търговци.
Но CVO не е само търговска организация, тя е активна и в разработката на системи. „Тук са включени продукти от сектора на леките автомобили, като стерео видео камерата, адаптирана за пазара на комерсиалните автомобили с помощта на другите направления, но имаме и собствени проекти“, сподели Беер. Свързаността и автоматизираното шофиране са многообещаващи области за синергия със сектора на леките автомобили, която носи в себе си потенциал за забележителен растеж.
В светлината на по-малкото продадени бройки и по-голямото разнообразие в офроуд бизнеса този сектор на пръв поглед не изглежда така атрактивен като бизнеса с леките автомобили. „Но нашите проекти са по-дълготрайни и дават възможност за дългосрочно обвързване с клиентите – така че си струва да им посветим усилията си”, отбеляза Рюгер.