Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bosch отбелязват сeриозен ръст на българския пазар

19.05.2015 18:52
Туит

На годишната пресконференция в София бе отчетено покачване на оборота на Bosch в България до 53 млн. лв., 35% ръст през 2014 г. и бяха очертани планове за допълнително разширяване на бизнеса в България

Водещият световен доставчик на технологии и услуги в лицето на групата Bosch приключи финансовата 2014 г. в България с продажби в размер на близо 53 млн. лв. (27 млн. евро), отбелязвайки значителен номинален ръст от 35%. “Bosch засили позициите си в България, изпреварвайки средния ръст на пазара. Очакваме тази тенденция да продължи и през 2015 г. Прогнозираме повишаване на търсенето на нашата „техника за живота”, заяви Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД. 

Чрез придобиването на ProSyst, компания със 110 служители в София и Кьолн, Германия, Bosch направи още една важна стъпка в развитието си в България. “Закупуването на ProSyst значително увеличава обхвата на нашия бизнес в страната. Тази сделка ще помогне на Bosch да играе още по-важна роля на разрастващия се пазар за „Интернет на нещата“, добави Болдижар. ProSyst е компания със специализация в разработката на междинен и интеграционен софтуер за „Интернет на нещата”. Този софтуер улеснява взаимодействието между свързаните устройства в умния дом, мобилността и индустрията в съвременния дигитален свят (известна още като „Индустрия 4.0”). Освен това, позициите на Bosch в областта на „Интернет на нещата” и домакинските уреди бяха засилени и чрез цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH (преди – BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) в началото на тази година. 

Към 31.12.2014 г. Група Bosch има 50 служители в България. С придобиването на ProSyst през м. април 2015 г., техният броят нараства повече от два пъти. В България Bosch е директно представен с три от четирите си бизнес сектора – „Автомобилни технологии“, „Потребителски стоки“ и „Енергийна и сградна техника“. 

Направление „Автомобилно оборудване“ разшири продуктовото си портфолио и партньорската си мрежа 

Като част от „Автомобилни технологии”, най-големия бизнес сектор на Bosch в световен мащаб и в България, направление „Автомобилно оборудване“ отбеляза значителен ръст в страната. Очаква се тази тенденция да продължи и през 2015 г. Bosch разширява портфолиото си от резервни части, акумулатори и диагностично оборудване с продуктите на Robert Bosch Automotive Steering, създадена след цялостното придобиване на ZF Lenksysteme GmbH през м. януари 2015 г. Освен това, Bosch планира и разширяване на мрежата си от партньори за своите автосервизни концепции, която в момента включва над 130 сервизни центрове в България. 

„Потребителски стоки“ – все по-силни пазарни позиции 

През 2014 г. направление „Електроинструменти“ на Bosch засили позицията си на пазарен лидер в България. Добрите резултати бяха реализирани главно благодарение на успешните продажби на акумулаторни електроинструменти. Bosch е първият производител в света, който през 2003 г. успешно пусна на пазара инструменти с литиево-йонни батерии. През 2015 г. се очаква тенденцията за ръст в оборота с иновативни продукти в България да продължи, напр. с продажбите на новия лазерен нивелир Bosch GRL 500 Professional, който съчетава функционалност и надеждност на много конкурентна цена. В сегмента за „Направи си сам” Bosch пусна на пазара лазерната ролетка PLR 50 Connect. Чрез Bluetooth връзка продуктът се свързва с мобилен телефон или таблет, където с помощта на специално приложение могат да се прехвърлят и съхраняват направените измервания. 

БСХ Домакински уреди България ЕООД успя да си извоюва място сред пазарните лидери на силно конкурентния пазар на домакински уреди в България. През 2014 г. със своите иновативни продукти и чрез разширяване на партньорската си мрежа компанията постигна значителен ръст в оборота. В края на годината на местния пазар беше представена нова серия уреди за вграждане – един от най-значителните продуктови проекти в историята на компанията, в който само за научноизследователска и развойна дейност са инвестирани 200 млн. евро.

„Енергийна и сградна техника“ с фокус върху зелените технологии

Като част от бизнес сектора на Bosch „Енергийна и сградна техника“, направление „Термотехника“ засили позициите си на българския пазар въпреки стагнацията в строителния бранш. Направлението реализира значителен ръст в продажбите на термални соларни системи за приготвяне на топла вода и котли на твърдо гориво. Стремежът на Bosch е и през тази година ръстът да продължи чрез разширяване на продуктовото портфолио. Отговаряйки на строгите изисквания на влизащата в сила от септември 2015 г. Европейска директива за енергийна ефективност, „Термотехника” изцяло преработи и въведе нови продукти в гамата си кондензни газови котли. 

Направление „Системи за сигурност“ регистрира солиден ръст и рекорден оборот от старта на дейността си в България през 2008 г. Положителното развитие се дължи на големия брой иновативни продукти от типа на HD IP камерите с интегрирани функции за видео анализ, както и на разширяването на партньорската мрежа. През 2015 г. „Системи за сигурност“ очаква да спечели голям брой нови проекти в сферите на туризма, търговията, транспорта и строителството на промишлени сгради и търговски обекти. 

Бизнес перспективи на Група Bosch през 2015 г. 

През 2015 г. Група Bosch очаква глобален ръст на продажбите от 3 до 5% (след коригиране на ефекта от курсовите разлики). На проведената наскоро годишна пресконференция в Германия председателят на Управителния съвет на Bosch Фолкмар Денер заяви: “Утвърдената ни икономическа и технологична сила в редица бизнес сектори ни позволява да се насочим към нови пазарни сегменти“. Свързваните с интернет продукти и услуги са във фокуса на бъдещия бизнес на компанията. “Ние стимулираме свързаността във всички бизнес сектори и играем активна роля в нейното развитие,“ добави Денер. През 2014 г. Bosch пусна на пазара много нови продукти и решения за интернет свързаност. Сред тях са софтуерните решения за свързаните с интернет интелигентни отоплителни системи, сгради, индустрия и транспорт. С цялостното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Au¬tomotive Steering GmbH, Bosch засили позициите си в областта на умния дом и автоматизираното шофиране.

Коментари
comments powered by Disqus