Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BP-Ford удари на камък

31.03.2008 11:03
Туит

Босът на BP-Ford Малкълм Уилсън описа рали „Аржентина” като „най-лошото състезание за отбора след рали „Китай” през 1999 г.”, когато и двата заводски автомобила на Ford отпаднаха от надпреварата.

„Но духът в отбора се завърна, въпреки че първият ден от състезанието бе изключително тежък за нас”, продължава Уилсън. „Вдигнахме оборотите въпреки трудностите и отново сме начело в шампионата при производителите. Измъкнахме ценни точки, което не изглеждаше постижима цел в началните фази на състезанието.”

Мико Хирвонен поведе колоната още след първия етап. По време на обедния сервиз в петък авансът му пред втория Себастиен Льоб бе близо минута, но на първата отсечка следобед удари камък и счупи окачването на своя автомобил. 27-годишният финландец рестартира в събота от 25-а позиция, възползва се от проблемите на много от пилотите в челото и завърши пети. След четири кръга е втори в шампионата на пилотите с актив от 25 точки, с пет по-малко от лидера Льоб.

„След проблемите в петък не ми е минавало през ума, че ще компенсирам толкова голямо изоставане”, разказва Хирвонен, „Изненадан съм от спечелените точки. За щастие Льоб не е толкова далеч напред във временното класиране. Пет точки ни делят, а бях почти убеден, че след края на състезанието ще са девет, така че се чувствам спокоен. Въпреки това не мога да забравя лесно разочарованието. Стартирах толкова добре, имах отличен аванс и сериозен шанс да победя, но това е животът. Намерих повече скорост в автомобила спрямо миналия кръг в Мексико, но към края върнах газта, защото отсечките бяха много хлъзгави, а мъглата затрудняваше видимостта.”

Вторият пилот на тима Яри-Мати Латвала изгуби девет минути, след като в петък се превъртя по таван, но все пак завърши деня на осма позиция. В събота младият финландец удари камък, който повреди стартера на неговия автомобил, и не можа да потегли в единайсетата отсечка. Латвала се включи по системата „супер рали” в неделя от 21-а позиция и спечели две етапни победи. На финала бе петнайсети, което донесе на BP-Ford две точки в класирането при производителите.

„Разочарован съм от представянето си, но мисля, че това бяха най-тежките условия, при които някога съм карал”, коментира Латвала, който заема четвърто място във временното класиране при пилотите. „Трябваше непрекъснато да коригирам стила си на пилотиране заради променливите характеристики на отсечките. Изненадан съм от факта, че спечелих две точки за отбора, тъй като вчера мислех, че съм изгубил всичко, дори и мотивацията да участвам. Увереността ми се върна чак на следващата сутрин. Едно много важно нещо научих от вчера (събота) – да проверявам двигателя винаги след какъвто и да е удар, независимо че на пръв поглед всичко изглежда наред. Натрупах допълнителен опит с гумите на Pirelli при мокри и кални трасета, което е допълнителен плюс за предстоящите стартове.”

Коментари
comments powered by Disqus