Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Brabus 700 6x6: Апокалипсис сега

05.01.2015 16:57
Туит

Има неща на този свят, които трудно могат да бъдат описани или категоризирани по някакъв признак

Mercedes безспорно е фирма, която през годините си е заслужила огромен брой суперлативи. И в това няма нищо чудно, защото след като създава първият автомобил в историята на човечеството, марката започва да се стреми да предлага най-доброто от най-доброто. Е, чудото на техниката, които стои сега пред нас, също очевидно държи да бъде „най-най-най” в редица отношения. На базата на добре познатия ни G-модел специалистите в областта на екстремните доработки Brabus са създали пикап с гигантска кабина, четири самостоятелни места, открита товарна площ, три моста, дължина на каросерията 5,80 метра, клиренс 46 сантиметра и максимална дълбочина на газене от един метър. Подобни чудовища от дълго време се използват от австралийската армия, но на пътя, особено в Европа, машината изглежда като връхлитащо природно бедствие.

Четири тона собствено тегло

Въоръжен до зъби с пет блокажа на диференциалите, понижаващ режим на трансмисията, професионални всъдеходни гуми и автономен борден компресор, този G 63 AMG 6x6 изглежда готов да се справи с всички предизвикателства, които би могъл да срещне някъде по света. Ако тази машина не може да мине отнякъде, то тогава ще ви се наложи да разчитате на верижна машина, на подводница или на хеликоптер... 5,4-литровият V8 битурбодвигател се справя с лекота с четиритонното тегло на 6x6. Въпросният агрегат е идеално допълнение към това шестколесно возило, което изглежда като идеалното превозно средство за настъпващ апокалипсис.

Фактът, че този автомобил е създаден именно от Brabus, едва ли би могъл да учуди някого – все пак тази фирма традиционно обича да използва продуктите на AMG като основа за създаване на още по-екстремни разработки. Макар това чудовище с базова цена 451 010 евро да е достатъчно безпардонно само по себе си, инженерите от Ботроп са решили да монтират под предния капак техния V8 битурбомотор с означение B63S-700, като в резултат екстремният Mercedes мутира в Brabus 700 6x6, който благодарение на новите турбокомпресори и промените по катализаторите и изпускателната уредба генерира умопомрачителните 700 к.с. 960 нютонметра е стойността на максималната тяга – при това електронно ограничена...

Наличието на двигателя B63S-700 увеличава цената със 17 731 евро, но максималната скорост остава непроменена. Тя е ограничена на 160 км/ч – и слава Богу. Защото триосният исполин още доста преди достигането на 100 км/ч дава на всички да разберат, че 37-цоловите колела нямат никакво желание да следват безропотно зададената им посока. Дори на напълно равна настилка широкият 2,10 метра пикап непрекъснато криволичи в едно или друго направление, а практически лишената от адекватна обратна връзка кормилна уредба определено не улеснява борбата на водача със своеволията на тежката машина.

Гледка, която никога не остава незабелязана

С това возило може да бъдете убедени, че няма да останете незабелязани – никога и никъде. От останалите автомобили хората ни гледат с ококорени очи, а израженията им излъчват от удивление до откровен страх. Пешеходците и колоездачите просто замръзват на място и остават със зинали усти. Причината за тези реакции не е само в чудовищната каросерия и 30-те LED дневни светлини, а в голяма степен и в смразяващия звук, който се разнася от спортната изпускателна система на Brabus. Да, вярно, тя може да работи и в тих режим, активируем с бутон от волана. Само че този автомобил събужда най-първичните инстинкти у хората и, признаваме си с ръка на сърцето, решихме да оставим клапите в ауспуховата система отворени. Дори най-лекото подаване на газ бива съпроводено от V8 рев, който може да ви накара да потреперите. Имаме странното усещане, че точно сега ни чуват едновременно в Детройт, Дубай и Санкт Петербург. А може би и по-далеч...

При пълна газ стрелката на оборотомера се устремява към делението 6000, а спринтът от място до 100 км/ч се изпълнява за 7,4 секунди. В един автомобил от компактния клас такова постижение би било възприето просто като „бързо”, но в Brabus 700 6x6 нещата клонят към „драматично”. Защото истината е, че след като се покатерите по електрическите стъпенки (извънредно практично решение, което обаче струва по 10 591 евро – от едната страна!), няма как да не установите, че се чувствате повече като в камион, готов да покори Скалистите планини, отколкото като в автомобил.
За сметка на това изобилстващият от фина естествена кожа и алкантара интериор е радост за сетивата. Което всъщност прави още по-труден отговора на въпроса какво представлява тази машина – безкомпромисен боец или луксозно средство за развлечение. Във всеки случай от Brabus са екипирали тестовия 700 6x6 с всичко, което им е дошло на ум, поради което цената на автомобила е някъде около 600 000 евро. Баснословна сума – две мнения няма. И все пак ако апокалипсисът наближава, то все пак бихме искали 700 6x6 да бъде на наша страна. Ей така – за всеки случай...

Текст: Михаел Харнишфегер
Снимки: Беате Йеске

Коментари
comments powered by Disqus