BRABUS е една от малкото тунинг компании, която има смелостта да участва на автосалона във Франкфурт успоредно с най-големите автомобилни производители. Моделът е базиран на CLS, а максималната му мощност достига 800 к.с.
Първият суперспортен седан на BRABUS напуска базата на немския тунер в Боттроп през 1996 г. Това е BRABUS E V12, чиято максимална скорост достига 330 км/ч. През 2003 г. пък E V12 Biturbo вдига летвата на 350,2 км/ч.
Прехвърляме се към 2006 г. Тогава BRABUS ROCKET 800, произвеждан в ограничена серия и базиран на първата генерация CLS, подобри световния рекорд със своите 365,7 км/ч. Но и това постижение остана в историята, след като BRABUS E V12 one of ten, конструиран въз основа на настоящата E-класа, отчете 370 км/ч. Тази възходяща тенденция явно ще продължи с модела ROCKET 800, който дебютира на автомобилния салон във Франкфурт.
В основата на проекта отново стои V-образен 12-цилиндров двигател. В случая става въпрос обаче за новия 5,5-литров мотор на AMG. Естествено, след намесата на BRABUS, работният му обем е увеличен на емблематичните 6,3 литра, в резултат на което максималната мощност дотига 800 к.с., а въртящият момент – 1420 Нм. Последният обаче е ограничен на 1100 Нм от съображения за сигурност и заради по-добрата надеждност на целия силов тракт.
Промените по мотора на AMG засягат новите ковани бутала с увеличен ход и диаметър, специалният колянов вал, преработените цилиндрови глави и спортните разпределителни валове. Смукателната и изпускателната системи също са модифицирани из основи, за да съдействат на BRABUS ROCKET в спринта от 0 до 100 км/ч, който се изпълнява за 3,7 секунди. Коронната дисциплина на продуктите на немския тунер обаче е максималната скорост, която в случая надхвърля с лекота 370 км/ч благодарение на повишеното предавателно число на седмата последна предавка на автоматичната трансмисия.
За да се справи с новите изисквания, наложени от двигателя, стандартният CLS е преминал през серия от процедури. Аеродинамичният кит, например, включва карбонови задни калници, които увеличават с 40 мм широчината на модела. Промените по предната част водят не само до по-добро аеродинамично притискане, но и до оптимизация на системите за охлаждане на двигателя и спирачната система. Последната използва 380-милиметрови дискове и 12-бутални спирачни апарати за предната ос и 360-милиметрови и шестбутални за задната, докато регулируемото окачване на BILSTEIN контактува с пътя посредством 19-циловите BRABUS Monoblock F колела с гуми на Continental, Pirelli или YOKOHAMA.
Естествено, немският тунер е оставил своя отпечатък и върху интериора, където впечатление правят спортният волан, скоростомерът, разграфен до 400 км/ч, алуминиевите педали, праговете с логото ROCKET 800 и комбинацията от естествена кожа и алкантара.
Всичко това обаче си има цена, а в случая тя съвсем не е приятна – базовата е 429 000 евро.