6,3-литров 12-цилиндров двигател, 900 к.с., 508 222 евро, над 350 км/ч максимална скорост
6,3-литров дванайсетцилиндров двигател, 900 к.с., 508 222 евро базова цена, над 350 км/ч максимална скорост – и всичко това в опаковката на луксозна лимузина. Кой би карал подобно нещо? Олигарси, може би хип хоп звезди? Всъщност този път това сме самите ние – макар и само за една нощ в района на град Дуисбург.
Сещате ли си за онова особено дълбоко искрящо черно, което краси каросериите на някои олдтаймери от годините преди или непосредствено след Втората световна война? Толкова тъмно и бездънно, че докосвайки предния капак в съзнанието ви инстинктивно светва онази червена лампичка, която ви предупреждава да не би пък да има опасност да паднете и потънете в дълбините на тази черна дупка? Именно в такова черно е решен Brabus Rocket 900, цветът се нарича Maybach Baltic Black и може да бъде открит в листата с опции на Brabus с цена от 28 650 Euro extra. С тази си окраска лимузината се вписва добре в пейзажа на ландшафния парк Дуисбург-Север, който е изграден на мястото на закрития през 1985 година металургичен завод и по интересен и нестандартен начин свързва районите Майдерих и Хамборт. Когато навън се стъмни, една грандиозна светлинна инсталация, създадена от британеца Джонатан Парк, осветява цялата околност, придавайки й някакво особено извънземно очарование.
Но ето че дяволската външност на Brabus Rocket 900 почти успява да погълне дори и нейните отблясъци. Няколко минувачи поглеждат към автомобила, но нито един от тях не изглежда удивен, никой не пита нищо. Сам по себе си Mercedes-Maybach S 600 е доста импозантна гледка с удълженото си с 20 междуосие и обща дължина на каросерията 5,5 метра. Разстоянието от няколко километра между Ботроп и Дуисбург черният Mercedes измина в запечатаната (и също черна) каросерия на камион. Автомобилът е на наше разположение само за няколко часа. Неговата следваща спирка е автомобилното изложение в Дубай. Логично, хората от Brabus силно се надяват да им върнем автомобила в същия вид, в който сме го взели. Ние също...
Maybach S 600 като основа
Разбира се, интересът към чудовищни машини като тази е най-голям основно на пазари извън пределите на Стария континент, но от Brabus твървят, че тук също има потенциални купувачи. Едно е сигурно – за да притежавате този автомобил няма как да сте неплатежоспособни. Основата за създаването му – Mercedes-Maybach, е с начална цена 187 842 евро, която чрез почти безкрайния списък с опции може без особени усилия да бъде удвоена. Оттам насетне ситуацията навлиза в компетенцията на Brabus. Крайната цена след добавянето на всевъзможни допълнителни елементи и екстравагантно оборудване възлиза на 508 221 евро и 63 цента. Дори да вземем само ДДС за германския пазар от тази сума, с нея може да си купим твърде прилично оборудвано Porsche 911. Много по-важна обаче е нетната експортна цена, на която автомобилът напуска своята родина: 427 077 евро.
Повечето хора, които си купуват подобни автомобили, седят на задната седалка. В конкретния Brabus Rocket 900 имаме интериорно оборудване Masterpiece с дебели кожени тапицерии Escara в изпълнение със специални кръстосани шевове (8890 евро). Човек буквално потъва в луксозната мебелировка, от която може да се радва на модерната мултимедийна система (21 850 евро) и всъщност доста скоро започва да си задава въпроса дали в този автомобил има радиостанция, по която да съобщи на шофьора накъде иска да продължи пътуването.
1500 Нм при 4200 об./мин
Дааа, обстановката на задните места в Brabus Rocket 900 е наистина уютна. Защо му е на човек цялата тази вакханалия и конски сили обаче, ако не възнамерява поне отвреме надвреме да й се порадва както подобава?
Всъщност двигателят сам по себе си формира най-внушителното перо в ценовата листа с допълнително оборудване: 89 900 евро (без ДДС!) е цената на Rocket 900-V12. От 6,3 литра работен обем вместо серийните 630, той мобилизира умопомрачителните 900 к.с. и 1500 Нм максимален въртящ момент. Последният между другото е ограничен по електронен път, защото в противен случай мощността на дванайсетцилиндровия мотор с битурбопълнене би успяла да направи на парчета целия предавателен механизъм на автомобила – като започнем от седемстепенната автоматична трансмисия, преминем през диференциала и задвижващите валове и достигнем до 21-цоловите колела на задния мост.
Краткото ни пътуване започва – включваме се във вечерния трафик на Дуисбург по улица Ермшерщрасе. Дванайсетцилиндровият мотор с леко увеличени обороти на празен ход боботи внушително, но не подсказва, че с помощта на нов колянов вал, ковани бутала, два нови турбокомпресора и още цял куп модификации се е сдобил с 900 к.с.
Измъкваме се през един от крайните квартали покрай река Рейн и ето че се включваме в магистралата. Подаването на пълна газ при този автомобил не е добра идея – освен ако не настоявате да разберете как започва един микроапокалипсис отблизо и от първа ръка. Трябва да се отбележи, че въпреки гигантската си мощност Brabus Rocket 900 остава контролируем. При подаване на газ Brabus леко, но гордо повдига своя лишен от стърчаща емблема нос, V12 машината осезаемо променя тембъра си, и автомобилът се понася с вихрен устрем по посока на хоризонта. Подемът продължава почти безкрайно – със сигурност трафикът ни принуди да отпуснем юздите далеч преди автомобилът да е показал докрай на какво е способен. Това, че Brabus Rocket 900 е в състояние да развива над 350 км/ч и се ускорява за под девет секунди от място до 200 км/ч, има реално значение единствено на затворено трасе. И то съвсем не на всяко затворено трасе.
Важното е, че мощността винаги е в изобилие – и дори в излишък. Може би това означава луксът. Или поне така го разбират някои хора, които биха се отпуснали в суперудобните фотьойли, лежерно наблюдавайки сливащите се ярки светлини навън. Без значение дали тези светлини са в Дуисбург или Дубай.
Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Дино Айзеле