Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Бриаторе: Вече сме готови

20.11.2008 12:44
Туит
Бриаторе: Вече сме готови

Тим-шефът на Renault е убеден, че отборът отново е във форма и че трудностите от миналия и началото на този сезон вече са минало.

Френският тим, който е шампион за 2005 и 2006 година, изоставаше драстично спрямо останалите отбори в началото на тази година, въпреки че Фернандо Алонсо се завърна в Енстоун след едногодишно „изгнание“ в McLaren. Екипът на Флавио Бриаторе обаче вложи огромни усилия в развитието на своя автомобил и испанецът спечели Гран при на Сингапур и Япония, за да се пребори за петото място при пилотите.

Преди старта в Белгия през септември Фернандо имаше едва 18 точки, но завърши годината с впечатляващите 61-а, като за този период нито един от останалите пилоти на стартовата решетка не може да се похвали с такъв актив.

Благодарение на успехите в края на годината ръководството на Renault убеди Алонсо да остане в отбора още два сезона, което Бриаторе признава, е много важно за развитието на тима.

„Имаме всичко, от което се нуждаем, работим по развитието на автомобила и всяка нова част моментално се появява върху него“, коментира тим-шефът на Renault Racing пред Autosprint. „В ситуация сме, която е подобна на тази преди 2006 година. Ferrari също не спечелиха почти нищо през 2005 година. Във Формула 1 е така, разликата между добрите и слаби резултати е изключително тънка.“

„За да стигнем до това ниво обаче, трябваше да наемем нови хора, по-млади и жадни за успех. Истината е, че първо трябва да разбереш какво не е наред и едва тогава да започнеш работа. В противен случай започваш да градиш автомобил, без да имаш солидна база. Миналата година изгубихме близо пет месеца, за да установим какви са проблемите ни. Корекциите по аеродинамичния тунел или по-скоро цялостното му преправяне изискваха технологично време. Но вече сме готови.“

Бриаторе допълва, че през цялата година е преговарял за подновяването договора на Алонсо, въпреки че испанецът твърдеше, че ще решава бъдещето си едва след края на сезона. „Фернандо и аз говорихме всеки уикенд, но се разбрахме да не казваме нищо преди да завърши сезона. След като той остана при нас, можехме да експериментираме с втория пилот, но (Ромен) Грожан е много млад, а и направи много грешки в GP2 тази година. При всеки случай, ако искаш да побеждаваш, трябва сам да формираш своите пилоти – така, както ние направихме с Фернандо и McLaren – с Хамилтън.“

Бриаторе е на мнение, че ФИА трябва да намери механизъм за изравняване на потенциала между отделните агрегати. „Мисля, че така ще бъде честно. Не може да замразиш двигателите за период от 5 години и някой да изостава толкова. Когато научихме за намеренията на ФИА, освободихме 80-90 човека от персонала ни във Вири. Не мисля, че останалите (производители) са направили същото.“

„Това беше грешка. Друга грешка, която ФИА допусна, е, че остави известна свобода за работа по инжекторите. Това е напълно против духа на правилата. Целта беше да замразим двигателите в момент, когато потенциалът на отделните единици бе сходен.“

Коментари
comments powered by Disqus