Босът на Renault сподели, че е разочарован от действията на тимовете, които се възползваха от някои „сиви“ зони в правилника, конструирайки своите дифузори.
Дифузорите на Williams и Toyota на практика превишават максимално допустимите 175 мм, тъй като задната краш структура е оформена като аеродинамичен елемент. Според президентът на ФИА Макс Мозли този подход е легален, но Бриаторе отново изрази възмущението си от действията на съперниците.„Не е коректно някои дифузори да са направени стриктно по регулациите, а други по различен начин, тъй като ми се струва, че всички ние разполагам с един и същ правилник“, коментира босът на Renault пред Gazzetta dello Sport.
„Сякаш има два различни технически документа: единият позволява на отборите да конструират дифузора си по начин, който другите няма как да използват, тъй като по дефиниция е нелегален. Не сме очаквали това. Искаме правилата да важат с еднаква сила за всички.“
„Ще видим, все пак трите отбора (вероятно и Brawn GP) не спазват правилника“, отговаря Бриаторе на въпроса дали Renault ще подаде контестация пред ФИА. „Не искам историята да завършва като със замразените двигатели, когато ние следвахме стриктно регулациите и изведнъж се оказа, че изоставаме с 50 к. с. спрямо останалите. Всичко се повтаря“, допълва италианецът, чийто тим тази година получи специално разрешение от ФИА да оптимизира своя 2,4-литров агрегат.
Преди месец Макс Мозли бе категоричен, че дизайнът на Williams и Toyota е напълно в рамките на правилата, но призна, че е възможно на старта на сезона в Австралия да има контестации от страна на съперниците.
„Това винаги се случва, когато има промени в правилника”, коментира президентът на ФИА. „Според нас Williams и Toyota са действали умно и са се възползвали в максимална степен от това, което задава правилника. Но някой може да не е съгласен с нашата позиция и да иска разясняване на въпроса. А както знаем, стюардите може да не са нашето мнение, случва се.”
„Това е наистина любопитна идея, не са позволени две отделни плоскости. В случая имаш една истинска, и втора, която на практика не е, тъй като не е свързана. Позицията на нашия технически персонал е, че всичко е наред. Да видим дали някой ще оспорва това решение.”
Техническият директор на Williams Сам Майкъл е уверен, че неговият тим се придържа стриктно към правилата. „Ако трябва да съм честен, изненадани сме, че това се превърна в спорен въпрос, тъй като техническият регламент е повече от ясен“, обясни Майкъл при официалната презентация на FW31. „Това е подход, който отборите използват в една или друга форма от две години, така, че за нас и за ФИА това не би трябвало да представлява проблем. ФИА се изказа по въпроса още преди година.“