Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bridgestone: Без предварително загряване на гумите през 2009

04.06.2008 15:06
Туит

Официалният доставчик на гуми във Формула 1 Bridgestone е отхвърлил предложението на отборите за отлагане забраната за предварително подгряване на гумите за сезон 2010.

През 2009 г. ФИА ще разреши отново използването на сликове във Формула 1, но успоредно с това ще наложи вето върху предварителното подгряване на гумите. След тестовете на „Херес“ в края на миналата година и на „Каталуня“ през април, където пилотите имаха възможност да изпробват новите сликове, се появиха първите възражения относно забраната за използване на т.нар. „чохли“ за загряване. Причината е, че разликата в скоростта между автомобил, които излиза на пистата с напълно студени гуми, и такъв в състезателно темпо, чийто каучук е достигнал оптимална температура, е твърде съществена и е предпоставка за инциденти.

Отборите поискаха забраната да бъде отложена за 2010 година, но при консултациите между ФИА и Bridgestone от японския производител категорично са заявили, че доводите на тимовете са неоснователни и че опасенията относно безопасността се използват единствено като параван, който да прикрие истинските им интереси.

„Bridgestone увери ФИА, че може да предостави достатъчно добър продукт, който и без използването на чохли за подгряване да гарантира нужното сцепление и добро поведение на автомобила.“, коментира Хирохиде Хамашима, директор в развойния отдел на Bridgestone Motorsport. „Притесненията им са провокирани по-скоро от минималното налягане. Предлагаме минимално налягане, за да гарантираме достатъчни нива на сигурност относно гумите. Някои от отборите ще поемат риска и вероятно ще прибягват до измами. Други няма да имат тази смелост, поради което настояват да се запази стария формат.“

Bridgestone ще реши каква спецификация да избере за 2009 година след тестовете на „Каталуня“ идния месец. Очаква се разликите в поведението на „студените“ и гумите в работен режим да бъдат намалени – нещо, което от японската компания постигнаха до известна степен в промеждутъка между дебютните тестове на „Херес“ и последвалите на „Каталуня“.

Коментари
comments powered by Disqus