Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bridgestone: Обмисляме промени

14.07.2008 16:07
Туит

Bridgestone обмисля да промени стъпката между двата типа гуми, които предлага на отборите в рамките на един състезателен уикенд.

Единният доставчик на гуми във Формула 1 ще обяви плановете си за сезон 2009 преди края на август. За да вземе окончателното си решение, Bridgestone ще се възползва от резултатите, които ще получи идната седмица по време на тестовете в Херес. Спортният директор на Bridgestone Хирошиде Хамашима не разкрива какво ни очаква, но предполага че стъпката между двата типа гуми (твърдия и опшън комплекта) ще стане по-осезаема.

Понастоящем в рамките на една Гран при всеки пилот има на разположение два типа гуми за сухо – твърд и мек (опшън) комплект, като за едно състезание е длъжен да използва и двата. Bridgestone разполага с четири вида гуми, които степенувани по твърдост са „супер софт”, „софт”, „медиум” и „хард”. За всеки старт се избират два съседни по-твърдост, например за последната Гран при във Великобритания опциите бяха „софт” и „медиум”, като представянето на двата типа гуми се различава, но не драстично.

Ако стъпката по отношение на твърдостта бъде не едно, а две нива, се предполага, че спортът ще стане по-зрелищен. Например пилотите да избират за Гран при на Великобритания между „софт” и „хард”, а не както досега между „софт” и „медиум” гумите.

„Обмисляме догодина разликите в гумите да са две нива (на твърдост)”, коментира Хамашима. „Разбира се смесите за сликовете и тези, които използваме сега, ще са различни, защото е естествено първите да са по-меки. Отново ще осигуряваме два типа гуми в рамките на едно състезание, но защото в момента всеки се оплаква, че разликите в представянето на тези два типа са много малки, обмисляме промени.”

Основният проблем пред Bridgestone е, че разликата между твърдите и меките гуми не трябва да бъде малка, но не трябва и да бъде прекалено осезаема. При втория вариант отборите ще разчитат на една и съща стратегия – максимално дълги серии с по-подходящия комплект и един къс стинт с другия. „Искаме да увеличим разликата", допълва Хамашима. "Ако тя е прекалено голяма обаче, отборите ще се оплакват на тренировките в петък (когато настройват автомобилите си), ако е прекалено малка пък ще недоволстват на състезанието в неделя.”

Коментари
comments powered by Disqus