Японската компания ще се конкурира с Pirelli на предстоящата процедура за избор на доставчик за 2025 годината
Настоящият договор на Pirelli изтича в края на следващия сезон, което провокира ФИА да отвори по-рано тази година процедура за набиране на кандидати за следващия прозорец от 2025 до 2027 година. Първоначално се очакваше италианската компания да няма конкурент, но слуховете сочат, че и Bridgestone е проявявила интерес.
Кандидатите трябваше да подадат своята документация до 15 май, а ФИА ще обяви успешните заявки на 16 юни. Следва период на консултации с ангажираните страни, включително и с носителя на търговските права Liberty Media, което на свой ред ще определи и крайното решение.
Pirelli is set to face challenge to remain #F1's official tyre supplier amid suggestions Bridgestone has made a bid under the FIA's tender process.https://t.co/DKflMKPbFc
— Motorsport.com (@Motorsport) June 6, 2023
При последната тръжна процедура, която бе за периода от 2020 до 2023 г., Pirelli имаше конкуренция в лицето на Hankook. Италианците обаче спечелиха отново доверието на ФИА и Формула 1, като впоследствие договорът им беше удължен до края на 2024 г. заради COVID-19 и отлагането с една година на новия технически правилник.
На този етап ФИА не потвърждава официално, че Bridgestone е конкурент на Ferrari, но според вътрешни източници на Motorsport.com това е факт. Последното участие на японците във Формула 1 бе през 2010 г., като те бяха и първата компания, избрана от ФИА, да бъде единствен доставчик на гуми. Преди това Bridgestone и Michelin бяха в пряк двубой, но тяхната конкуренция водеше до огромни разходи и противоречеше на политиката на Макс Мозли за ограничаване на бюджетите в моторспорта.