Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bridgestone: Пет типа стратегии за Гран при на Великобритания

09.07.2007 13:07
Туит

Кими Райконен спечели Гран при на Великобритания, девети кръг за сезона във Формула 1. 59-те обиколки на пистата „Силвърстоун“ предложиха на любителите на моторните спортове разнообразни стратегии по отношение избора на гуми, спиранията в бокса и дължината на отделните серии обиколки.

Победителят Райконен и пилотите на McLaren Люис Хамлитън и Фернандо Алонсо в отделни моменти от надпреварата бяха в челото на колоната. За крайния успех решаващо значение имаше изборът на гуми и дължината на трите стинта в стратегията на състезателите, избрали концепция с две спирания в бокса. Райконен фиксира най-бързата обиколка – 1:20.638 минути (17 обиколка), използвайки „медиум“ комплекта на Bridgestone Potenza. Постижението на Айсмен бе близо със секунда по-добро от това на Фернандо Алонсо от 2006 година (1:21.599 минути).

И двамата пилоти на Ferrari заложиха на „медиум“ опцията за първия стинт. Фелипе Маса изгаси своя двигател малко преди старта, което стана причина за втора загряваща обиколка и го прати последен на питлейна, от където трябваше да започне надпреварата. Бразилецът обаче не се отказа и направи едно от най-впечатляващите състезания в кариерата си. Стратегията „медиум – медиум – хард“ му гарантира прогрес до петата позиция. Четвъртото място също беше реално постижим резултат, но в последните десетина обиколки Роберт Кубица се защитаваше успешно и спря устрема на Маса.

Хамилтън, който стартира с „хард“ варианта на Bridgestone Potenza, успя да задържи челната позиция до първия питстоп, въпреки напрежението, на което бе подложен. Райконен, избрал „медиум“ опцията за първия стинт, не му позволи да се откъсне напред. Първи в бокса влезе англичанинът, като отново заложи на по-твърдия от двата комплекта. В челото остана Кими, който две обиколки по-късно също посети пита, но вече беше натрупал достатъчно преднина за да задмине Люис. Една по-късно спря и Алонсо, който впоследствие оглави класирането.

Световният шампион разчиташе на „медиум“ гуми за втората серия обиколки, в която неизменно бе начело. Късият стинт на Алонсо позволи на Райконен да остане с цели шест повече на пистата, преди да посети за втори и последен път бокса. За оставащите до финала обиколки пилотът на Ferrari избра твърдия комплект на Bridgestone Potenza. Авансът, който натрупа в челото по време на тези шест завъртания, му позволи да запази лидерската позиция и след втория пит, изпреварвайки на финала с 2.4 секунди Алонсо. Третият Хамилтън изостана от победителя на цели 36,9 секунди. Той заложи на „медиум“ опцията за последния стинт.

Състезателното дуо на Honda Дженсън Бътън и Рубенс Барикело избраха напълно противоположна стратегия. И двамата стартираха с по-мекия комплект гуми, заложиха само на едно спиране в бокса, където преминаха на „хард“ варианта. От гледна точка на позицията им на стартовата решетка това бе сериозен прогрес, но и двамата не намериха място в зоната на точките. Бътън се придвижи с осем места напред и финишира десети, а Барикело – с пет, което му отреди деветото място.

Bridgestone и целият екип на Формула 1 нямат време за почивка, тъй като на 10 юли стартират тридневните тестове на пистата „Спа“ в Белгия. За предстоящата проверка японската компания ще предложи на отборите „софт“ и „медиум“ вариациите на Bridgestone Potenza.

Кийс ван дер Гринт, ръководител в отдел „Операции на писта“ на Bridgestone

„От моя гледна точка надпреварата бе изключително интересна, тъй като представи по-перфектен начин характеристиките на двата типа гуми и значението на различните стратегии, избрали пилотите и техните състезателни екипи. Видяхме пет основни концепции в тази насока. „Медиум“ опцията се представи по-добре от очакванията. Грейнингът бе значително по-малко от предварителните ни прогнози. По-твърдият вариант логично бе и по-консистентен в рамките на една серия обиколки. По-голямата част от най-бързите резултати бяха фиксирани с помощта на „медиум“ комплекта на Bridgestone Potenza, но ако вземем под внимание и горивото в резервоара, изчисленията ни сочат, че „хард“ опцията е с предимство.

Кими Райконен и Ferrari успяха да овладеят грейнинга на меките гуми в първата серия обиколки, а това им се отплати с победата.

Следващото предизвикателство за Bridgestone са тестовете на „Спа“. Настилката на пистата е подновена, а цялостната конфигурация – променена. Не сме посещавали това трасе от 2005 година. С нетърпение очаквам предстоящата проверка.“

Стратегия при избора на гуми за отделните отбори:

Renault
Дж. Фисикела хард - хард - медиум
Х. Ковалайнен хард - хард - медиум

Ferrari
Ф. Маса медиум - медиум - хард
К. Райконен медиум - медиум - хард

McLaren Mercedes
Ф. Алонсо хард - медиум - хард
Л. Хамилтън хард - хард - медиум

Honda
Дж. Бътън медиум - хард
Р. Барикело медиум - хард

BMW Sauber
Н. Хайдфелд хард - хард - медиум
Р. Кубица хард - хард - медиум

Toyota
Р. Шумахер Хард - медиум - незавършил
Я. Трули хард - хард - медиум – незавършил

Red Bull Renault
Д. Култард хард - хард - медиум
М. Уебър хард – незавършил

Williams Toyota
Н. Розберг медиум - медиум - хард
А. Вурц медиум - медиум - хард

Toro Rosso Ferrari
В. Лиуци хард - хард - медиум
С. Спийд хард - хард - незавършил

Spyker Ferrari
К. Алберс хард - медиум - медиум
А. Сутил хард – незавършил

Super Aguri Honda
Т. Сато хард - медиум - медиум
А. Дейвидсън хард - медиум - незавършил

Коментари
comments powered by Disqus