Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Bridgestone ще търси нов вариант за маркиране на гумите

21.03.2007 19:03
Туит

Гран при на Австралия постави началото на сезон 2007 във Формула 1, но и на правилото за маркираните гуми. Мекият вариант на Bridgestone Potenza бе белязан с бяла точка с диаметър от 3 сантиметра, но концепцията на японския производител се оказа недотам ефективна и съответна на изискването на FIA, което категорично акцентираше върху “видимата разлика”.

Екипът на Bridgestone бе доста затруднен в избора на съответния маркер, който да различава двете смеси, поради две основни причини: от една страна решението на FIA стана факт буквално броени дни преди началото на сезона, а от друга – мекият и твърдият вариант не са константа, а се определят в зависимост от характеристиките на пистата измежду четирите версии на Bridgestone Potenza - “хард”, “медиум”, “софт” и “суперсофт” .

Тези особености принудиха японския производител да търси бърз, ефективен и евтин начин за решаване на проблема. Появи се идеята за бялата точка, която освен на всички изброени условия, отговаряше и на желанието на компанията да не се променя брандинга на гумата. Идеята бе перфектна, но имаше един-единствен недостатък: зрителите изпитваха сериозни трудности при различаването на мекия от твърдия вариант.

Bridgestone не успя да осигури достатъчно ясен белег, който да бъде функционален от гледна точка на зрителите и започва да търси други възможности за реализация на новото правило. Една от идеите е жлебовете на протектора да бъдат боядисан в бяло и отличителните белези на борда на гумата да бъдат премахнати. По този начин, фронтално погледнат, опшън вариантът ще изглежда по коренно различен начин спрямо стандартния, но погледнат отстрани – ще бъде абсолютно идентичен.

Каквато и стратегия да избере японската компания, резултатът трябва да бъде фокусиран върху зрителите, тъй като концепцията на FIA цели единствено по-активна включеност от страна на наблюдателите. Дали са маркирани или не, отборите винаги разполагат с достатъчно “разузнавачи”, които да разкрият стратегията на съперника. Зрителите – не.

За някои обозначаването на гумите може да представлява удар върху сакралността, върху знанията, които притежава единствено елита и да доведе до профанизиране на надпреварата.От много години обаче Формула 1 притежава статута на комерсиално състезание и подобни промени в правилника ще бъдат неизбежни. Дали е за добро или лошо, едва ли някой може да прогнозира, но вероятно са малцина тези, които желаят връзката между публиката и участниците в надпреварата да бъде прекъсвана умишлено.

Коментари
comments powered by Disqus