След края на производството на Defender, купувачите на Острова се обърнаха към пикапите
Вакуумът, който Land Rover остави със спирането на производството на утилитарния Defender през миналата година, бързо се запълва във Великобритания с един много динамично развиващ се сегмент в страната: пикапите.
Defender 4х4 можеше да бъде купен в безброй разновидности на каросерията, най-вече за търговска употреба. Но британците го харесват и заради неговата здравина и супер функционалност. След края на Defender, клиентите на Острова се обърнаха към пикапите.
Пазарът на пикапи във Великобритания през януари нараста с почти същото количество, с което изгубиха продажбите на Defender в сравнение със същия месец на миналата година, съобщава Асоциацията на производителите и търговците на автомобил в страната.
През 2016 г. продажбите на пикапи във Великобритания скочиха с 18%, за да поставят годишен рекорд с малко под 50 000 реализирани лекотоварни автомобила, или два пъти повече в сравнение с 2012 г., посочва компанията за пазарни анализи JATO Dynamics. В по-голямата си част това са компактни пикапи. За цялата 2015 г. Land Rover продаде над 10 000 единици Defender на Албиона.
Големият печеливш от цялата тази история в крайна сметка се оказва Ford Motor Co., след като продажбите на пикапа Ranger през миналата година скочиха с 65% и за първи път оглавиха класациите в Обединеното кралство.