Модерният дизелов автомобил спестява 360 паунда на година на собственика в сравнение с тези от преди 10 години
• Bosch технологиите доведоха до намаляване на вредните емисии при дизелите
• Днес дизеловите коли са с 21% екологично по-чисти, отколкото преди 10 години
• Разходите за гориво са намалели в резултат на дизеловите технологии
• Във Великобритания емисиите CO2 на дизеловите коли са намалели със 750 000 тона годишно
Дизеловите автомобили днес са много по-чисти екологично и по-ефективни благодарение на технологичните иновации, които постоянно предлагат за серийно производство автомобилните доставчици, какъвто е например Bosch. През изминалото десетилетие брооят на дизеловите автомобили нарасна, основно заради въвеждането на такива напредничави технологии, като дизеловия комънрейл и старт-стоп системата, които от своя страна доведоха до значително намаляване на вредните емисии и разходите за гориво.
Според доклада на Общността на автомоблините производители и търговци на нови коли, представен през март т.г., за емисиите на CO2 новите дизелови автомобили, продадени във Великобритания, са с 21% по-малко замърсяване и са с 27% по-икономични в сравнение с 2003, което означава, че шофьорите във Великобритания спестяват пари.
Ако дизеловите коли бяха толкова ефективни в горивно отношение, както през последните десет години, приблизителната годишна сметка сочи така: за 12 хил. мили годишен пробег на един автомобил би струвал 1690 паунда преди десет години срещу 1330 паунда сега – или шофьорът спестява годишно 360 паунда. В допълнение, съвременните дизелови автомобили, които замърсяват по-малко, осигуряват 750 000 тона по-малко вредни емисии на CO2 във Великобритания.
Питър Фуке, президент на Bosch UK заяви: “Шофьорите днес се възползват от по-чистите дизелови коли, отколкото онези, които бяха на пазара преди десет години. И след като продажбите на дизеловите автомобили продължават да растат, ние сме постоянно фокусирани над иновацията на нови технологии, които спомагат намаляване на вредните емисии от дизела, а и тези технологии да бъдат по-евтини за потребителите.”
Една от най-важните иновации при дизела бе въвеждането на турбото в моделите от 80-те на миналия век, което от своя страна доведе до намаляване на вредните емисии и направи двигателите по-ефективни. Audi 100 TDI бе един от първите автомобили, използвали турбодизеловата технология на Bosch през 1989 г.
Следващата голяма промяна при дизеловите коли е въвеждането на системата комънрейл, където Bosch е пионер, с директно впръскване на горивото при високо налягане, с което бе повишена ефективността. Първият автомобил, който използва тази Bosch технология, беше Alfa Romeo 156 2.4 JTD през 1997. По-наскоро, през 2004, Bosch доразработи тази система като впръскването на горивото беше при още по-високо налягане, а от своя страна двигателите станаха още по-ефективни, отколкото предишните. Тази технология спомогна за намаляване на вредните емисии с 15-20 процента.
Една от последните крайъгълни иновации на Bosch е въвеждането на старт-стоп системата в автомобилите от 2007, и както вече е известно – при спиране двигателят спира да работи, а при потегляне отново подновява работа. Днес стар-стоп системата вече е част от стандартното оборудване на автомобилите, произвеждани в Западна Европа и спомага за намаляване на емисиите с 8 процента, а шофьорът спестява годишно близо 100 паунда.
Bosch ще продължи да развива дизеловите технологии с цел повишаване на тяхната ефективност и опазване на околната среда, както и участва в разработването на автомобили с хибридно задвижване.
Първият дизелов хибрид, появил се на пазара през 2011 е на Peugeot, използващ Bosch технология, вградена в кросоувъра 3008 HYbrid4, с впечатляващи емисии от точно 99г/км CO2. Хибридната дизелова технология може да намали разхоза на гориво при дизеловите автомобили с около 40 процента и ще подпомогне производителите да покрият екологичните норми в Европа до 2020 г. за вредни емисии, което за всеки автомобил означава не повече от 95г/км CO2.