Най-бързата обиколка в Лондон определи шампиона
Ако случилото се в края на рали „Полша” и на финала в Гран при на Австрия бе драма, то битката за шампионската титла на „Батърси Парк” във Формула Е бе незабравим екшън.
След като спечели полпозишъна за второто състезание в Англия, Буеми (e-dams) изравни по точки Лукас ди Граси (ABT) на върха на класирането. Директната борба между двамата трябваше да реши изхода от шампионата, но за съжаление такава на практика нямаше.
Още в самото начало ди Граси торпилира Буеми в опита си да изпревари Нико Прост (e-dams) и да навакса изоставането си от квалификацията. Въпреки тежките поражения и двамата се добраха до бокса, за да започнат играта на котка и мишка.
Най-бързата обиколка във Формула Е дава две точки и се оказа решителният инструмент за спечелването на титлата. Вторите автомобили бяха готови и битката между Буеми и ди Граси се развихри с пълна сила.
Първо бразилецът вдигна летвата на 1:27.037, но този резултат бе далеч от рекордните постижения, които последваха. Буеми отговори с 1:26.056, въпреки че бе блокиран от Ма Цин Хуа (Aguri), а впоследствие стигна и до 1:24.582. Ди Граси все повече се отдалечаваше от титлата, но намери сили за 1:24.9. Три тура преди края последваха рекордни първи и втори сектор. Титлата висеше на косъм. Третият сектор обаче не беше достатъчен за пилота на ABT, а междувременно Буеми сякаш за да демонстрира превъзходството си, записа рекордния тур – 1:24.150.
Титлата на Буеми бе гарнирана от победата на Нико Прост, която гарантира първото място на e-dams и в отборното класиране. За ди Граси остана единствено втората позиция в шампионата, както и наказанието, което впоследствие стюардите му наложиха заради инцидента с Буеми.
„Стартирах много добре. Знаех, че трябва да съм агресивен срещу Прост, ако исках да имам шанс в борбата с Буеми за следващите 33 обиколки”, коментира след финала разочарованият ди Граси. „Ако бях останал зад Прост, щеше да е много трудно. С него бях много агресивен, дори имахме лек контакт. Но Себ спря може би 50 метра по-рано спрямо мен и Нико. Когато осъзнах какво се случва, блокирах колелата и инцидентът беше неизбежен.”
„Той искаше този инцидент”, отговори новият шампион. „Не знам какво си мислеше, може би се опитваше да направи нещо (да ме извади от състезанието). В крайна сметка мисля, че най-добрият пилот и най-добрият отбор спечелиха. Трудно ми е да го осъзная. Не очаквах да спечеля по този начин.”
Буеми спечели титлата с актив от 155 точки, докато ди Граси остана със 153. Бразилецът определено може да съжалява, защото за втора поредна година титлата му се изплъзва, а за това отново заслуга има екипът на ABT, тъй като ако не беше дисквалификацията в Мексико, то ди Граси щеше да бъде категоричен шампион във Формула Е.