Отличава се с несравними линии и 3,3-литров 8-цилиндров двигател с 200 к.с.
Bugatti празнува тази година 80-годишнината на най-емблематичния си модел Bugatti Type 57 SC Atlantic, от който са произведени само четири екземпляра между 1936 и 1938 г., от които три продължават да са в движение.
"Atlantic е една от многото икони, които са белазяли богатата история на Bugatti", казва Стефан Винкелман, президент на елитната марка. По онова време елегантността, качеството и мощността на купето ги направиха уникален модел в света, какъв е той и до днес. За нас този луксозен суперспортен автомобил е източник на вдъхновение като модел, който трябва да следваме”.
Между 1934 и 1940 г. Bugatti произвежда не по-малко от 800 екземпляра от Type 57, които се предлагат в различни версии, вариращи от Galibier (седан с четири врати) до Stelvio (кабриолет), през Ventoux (с две врати) и Atalanta (купе). Докато Type 57 SC Atlantic е самостоятелен модел.
Разработен около концепта Aérolite и кръстен в чест на летеца Жан Мермоз (приятел Жан Бугатиi), Type 57 SC Atlantic се отличава с несравними линии и уникално оборудване, включително каросерия от Elektron (90% магнезий и 10% алуминий) и 3,3-литров 8-цилиндров двигател с около 200 к.с., което гарантира максимална скорост от 200 км/ч.
Bugatti произвежда четири броя Type 57 SC Atlantic: първият е доставен на британския банкер Виктор Ротшилд, третият е връчен на французина Жак Холцху, а последният е бил притежание британския R.B. Pope (сега собственост на Ралф Лорен).
И ако тези три автомоибила са добре известни, то второто копие, сглобено, изработено в черна ливрея и предназначено за самия Жан Бугати междувременно изчева след производството му през 1938 г. Ако този автомобил се появи отново днес, цената му се оценява на повече от 100 млн. евро.