Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

C4 WRC Hymotion4: Рали на зелено

02.10.2008 16:23
Туит

Citroen представи ековерсия на своя рали автомобил - C4 WRC, базирана на паралелния хибрид.

Френският производител, който благодарение на Себастиен Льоб спечели последните четири поредни титли при пилотите, разкри официално концепта на автомобилния салон в Париж. Основната разлика спрямо класическата рали версия е системата за регенериране на кинетичната енергия, която ще позволява както кратковременно увеличаване на изходната мощност и въртящия момент (аналогична на KERS във Формула 1), така и движение единствено с помощта на електрическия двигател.

Идеята на концептуалния рали автомобил е не само да прибави няколко "коня" към граничните 300 във WRC по време на състезание, а да ограничи работата на двигателя с вътрешно горене в преходите между отсечките или към сервизната зона. При C4 WRC Hymotion4 автономният пробег надхвърля 40 километра. Допълнителен плюс от интегрирането на електрическия блок е облекчаването работата на спирачната система при отрицателно ускорение.

C4 WRC Hymotion4 разполага с електродвигател (125 кВт), който функционира и като генератор, свързан със задния диференциал. Акумулаторните батерии (общо 990 клетки, 400 V) са позиционирани над резервоара за гориво.

От Citroen очакват ФИА да коригира регулациите в Световния шампионат в посока използване на повече екологично ориентирани технологии. C4 WRC Hymotion4 е техният предшественик и доказателство за желанието на марката да продължи участието си в рали спорта като официален производител.

„C4 WRC Hymotion4 отговаря напълно на дългосрочните ни проекти в моторния спорт и предстоящите „зелени“ промени“, се казва в официалното изявление на Citroen. „Концептът подчертава желанието на марката да генерира високопроизводителни, но и екологични автомобили. Това е първата стъпка от един развоен процес, който в бъдеще ще се определя от промените в регулациите на ФИА.“

Коментари
comments powered by Disqus