На първо време новият вид асистент ще се предлага като опция за допълнително оборудване на компактните модели A-, B- и CLA-класа. За всички останали автомобили от Щутгарт, с изключение на S-класата, ще бъде предложено решение за преоборудване още през тази година. Цените са около 700 евро.
Мобилният телефон получава предупредителни сигнали от другите участници в движението, които имат същата операционна система - например за местата с повишена интензивност на трафика или за задръствания. В същото време телефонът изпраща съответните съобщения до околните автомобили - частично автоматично, частично с натискане на един бутон от водача. Това може да предупреждава за препятствия по пътя или за движещи се автомобили в неправилното платно на пътя.
Мобилният телефон е едновременно предавател и приемник
За да се осигури бързо разпространение, Daimler е избрал една технически сравнително проста система, която използва мобилния телефон на водача едновременно като предавател и приемник. Мястото за обмен на данни е специален интерфейс телефон, разположен в автомобила - нарича се "Drive Kit Plus", както и специално комуникационно приложение. Системата се управлява посредством разположения на централната конзола дисплей. При работа могат да бъдат направени разходи към мобилния оператор. Който е свързан към интернет през телефона си, не е необходимо да се притеснява за надхвърляне на максималния размер на данни - размерът на отделните файлове, които се прехвърлят, е само 200 байта. Според Daimler на месец могат да се съберат около 2 MB.
По принцип комуникацията е възможна при съществуващата инфраструктура на пътя. Засега все още липсват предаватели, но федералното министерство на транспорта в момента изпитва такива системи, които могат да бъдат инсталирани на определени места по магистралите. Вече е възможна автоматична комуникация с превозните средства на полицията и пожарната: шофьорите на Mercedes ще бъдат предупредени навреме за приближаващия се автомобил със синя светлина.
Car-to-X-комуникацията изисква много потребители
Като цяло Car-to-X комуникацията е предназначена за повече потребители. За да се осигури за разпространение сред новите модели на марката, или възможност за преоборудване при вече съществуващите модели на относително ниска цена, технологията е необходимо да бъде използвана и от други производители. Daimler я предлага и на конкурентите си. Дали те ще реагират, това е друг въпрос.
Междувременно Daimler работи върху следващия етап на развитие на системата. Тя трябва да се интегрира напълно в бордната електроника на автомобила и наред с другите неща да бъде на разположение на S-класата. Точна дата производителят все още не назовал. Така че до тогава флагманът на марката ще бъде без най-новите технологии.