Партньорството не издържа и две години, може да се определи като лош брак
Проектът беше ясно дефиниран, трябваше да има два спортни автомобила – един Alpine и един Caterham, като и двата върху една и съща база. Докато Alpine стъпва през 2017, то Caterham C120 вероятно никога няма да се произвежда и да се продава. Въпреки това ние разполагаме със снимки на автомобила, който няма да слезе от поточната линия.
Партньорството не издържа и две години, може да се определи като лош брак. През ноември 2012 Renault създаде джойнт венчър с Caterham. Целта на двамата партньори беше да изградят обща платформа за двата спортни автомобила. Французите искаха да опростят прераждането на Alpine и ускориха начинанието, а англичаните да затвърдят моделната си гама с двуместно спортно купе.
На Caterham липсва финансиране за C120
През 2014 пътищата им се разделиха, без да се назоват причините. Renault продължи да работи сам върху Alpine. И Caterham върху своя C120, това беше кодовото наименование на британската посестрима. Но, докато Alpine след няколко концептуални модела и състезателен прототип за Playstation ще бъде представен в края на 2016 в серийна маскировка и през 2017 вероятно ще стъпи на пазара, докато Caterham ще си остане химера.
Caterham се нуждае от нов партньор. Без компанията Renault липсва финансов ресурс и производствени халета, за да може проектът за спортния автомобил да види бял свят. "Достигнахме точката, за която не бяхме съвсем готови. Нямахме финансов ресурс. Ако бихме имали още шест месеца, кой знае? Но времето тече и именно затова решихме да се разделим, а те продължиха с проекта ", заяви Дейвид Ридли, търговски директор на Caterham.
Подобно на Alpine и Caterham C120 трябва да бъде достъпен спортен автомобил. Същата архитектура и идентичните части биха направили това възможно. Целта беше продажна цена от около 40 000 евро. Английският спортен автомобил се целеше в Lotus Elise, Toyota GT86 или Alfa 4C.
Цитати на моделната серия Seven
Британският производител на малки серии ни предостави снимки на планирания побратим на Alpine. Те са истински близнаци, само се различават по някои детайли. "По отношение на пропорциите, колата изглежда гъвкава, пъргава и няма излишен товар" това е чувството на дизайнерите от Drive Design, които са работили за Caterham.
Да разгледаме C120. В предната част централно доминира кръгла радиаторна решетка. В студията Alpine Vision тя е по-ниско и се простира почти по цялата широчина. Caterham е конфигурирал сплитера и въздухозаборниците различно. На предния капак на C120 липсва забележителният гребен на Alpine.Типичните допълнителни кръгли фарове на Alpine също ги няма. От радиаторната решетка на британския спортен автомобил тръгва черна лента и стига до задните калници. С това дизайнерите са искали да подчертаят страничния ауспух на Seven моделите.
Линията на страничните прозорци и задната част на двата спортни автомобила са различни. Renault е разположил ауспуха на Alpine централно, на Caterham накрайниците на ауспуха са разположени отляво и отдясно на дифузора. Задната престилка се простира по-високо, като черна лента свързва задните светлини. Задната част изглежда по различно. И при двата модела потокът от изходящата топлина на двигателя (при средноразположен двигател) се изпуска навън през ламелите под задното стъкло. Caterham има допълнителни изходни вентилационни отвори под светлините. Ако C120 се погледне странично от предната страна, изглежда, че англичаните са били вдъхновени от Jaguar F-Type и Aston Martin.
Какъв двигател би имал C120
Alpine вероятно ще се задвижва от 1,8-литров четирицилиндров мотор в три изпълнения съответно с 250, 275 и 300 к.с., куплиран със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. За Caterham по всяка вероятност се предвижда ръчна опция на трансмисия. Не се знае какъв двигател ще има спортистът.
Дизайнерите от Drive Design изразиха своето разочарование за проваления проект: "Нашият екип живееше, дишаше и мечтаеше с C120. В продължение на шест месеца, всеки понеделник сутрин летяхме за Франция, а в петък вечер се връщахме обратно в Англия. Осуетяването на съвместното предприятие беше кошмар. Ние дълго време не можехме да повярваме, че въпреки всички усилия, няма да има пръв пробег. "