Уловеният сега прототип на следва класическите закони на суперспортните автомобили
В 60-годишната история на Chevrolet Corvette е настъпил преломен момент. Следващото поколение на Corvette C8 стъпва като спортен модел със средно разположен двигател. Моделът беше уловен по време тестови изпитания.
В американското медийно пространство от доста време се носи мълва: дали новият Corvette C8 ще бъде представен с революционна концептуална промяна на автомобилно изложение през 2018 в Детройт? Ще бъде ли популярният американски спортен автомобил със средно разположен двигател? Мнозина фенове на спортни возила вероятно ще прочетат тази новина със сълзи на радост в очите. Corvette Stingray е вече с предно разположен двигател и надлъжна и напречна мощност срещу по-малко от 80 000 евро. Със средно разположения V8 вероятно ще струва по-скъпо, но със сигурност още по-спортен, благодарение на по-доброто разпределение на теглото и концентрация на маса в центъра на автомобила.
Двигателите V8 до 860 к.с.
Уловеният сега прототип на Corvette C8 следва класическите закони на суперспортните автомобили със средно разположен двигател. След разположения ниско долу къс нос и изнесеното напред купе следва дълга задна част. Където, непосредствено зад пътниците, е разположен новият GM 6,2 литров V8 компресорен двигател с два горни разпределителни вала. Допълнителните характеристики на новия алуминиев осемцилиндров под абревиатурата LT5 включват променливи фази на газоразпределението и директно впръскване. Конските сили ще трябва да са около 700. Новият двигател би могъл да бъде куплиран също с нова 7-степенна трансмисия с два съединителя, под името Tremec TR 9007. Към допълнителните опции на двигателя се числи и V8 с 4,2- и 5,5-литрови версии. И двете залагат на битурбо и 32 клапана. Обхватът на мощността е между 500 и 860 к.с.
Седемстепенната скоростна кутия на сегашния C7 също е дело на Tremec. Мексиканската компания се е квалифицирала в изработката на трансмисии с два съединителя, след като през декември 2011 се сдоби с Hoerbiger Drivetrain Mechatronics със седалище в Лопем, Белгия. Новата двойна трансмисия сега достига до 9000об/мин и 900 Нм. Това напълно пасва на Corvette. 6,2-литровия V8 на сегашния C7 изцежда 466 к.с. при 630 Нм. При Z06 вече кончетата са 659 при 881 Нм
C8 повече няма да има ръчна скоростна кутия. Предимствата и недостатъците на автоматичната и ръчна трансмисия се изясниха при C7. Само една четвърт от собствениците на модела от 2016 се довериха на ръчната трансмисия. Освен това Corvette също така е по-бърз на състезателните писти с осемстепенната автоматична трансмисия, отколкото с ръчна. Доказателство за това е тестът на пистата Хокенхаймринг, където Corvette Z06 с автоматична транмисия триумфира с почти един секунда преднина.
Старият Corvette ще се прозвежда до 2021
Тъй като C8 бе уловен заедно с C7 моделите, това позволи да бъде направено сравнение. Спортният модел със средно разположен двигател е малко по-плосък от C7, леко по-дълъг и с малко по-голямо междуосие. Покривът на C8 е с двоен балон. Пред арките на задните калници се отварят големи въздухозаборници.
Corvette C8 със средно разположен двигател в бъдеще сигурно ще стъпи и с електрически двигател за предната ос, който превръща спортните автомобили със задвижване на четирите колела. GM вече патентова името E-Ray.
Обаче средният двигател Corvette няма да замени предния двигател на Corvette, така че старият Vette ще продължава да се произвежда успоредно до 2021.
Иво
И тук излагации: Заглавие: "Chevrolet Corvette C8 (2018) гасролира ..."