С осемцилиндров двигател 6,2 с механичен компресор
Най-бързият сериен автомобил на GM, най-бързият в историята Corvette -версията Z06 2015 година е получил нова каросерия. В Ню Йорк ще се състои премиерата на Chevrolet Corvette Z06 Convertible. Той е оборудван с осемцилиндров двигател 6,2 с механичен компресор, както при купето. Мощността на агрегата е 625 к.с. и 861 Нм. Това е един от най-мощнните роустъри в света. Моторът е куплиран или с базовата седемстепенна механична трансмисия, или с новата осемстепенна автоматична кутия с пера под волана.
Мощният роудстър външно повтаря купето Z06. Страниците му са били разширени. Предният капак е изработен от въглродни влакна с големи вентилационни прорези на върха. Въздухозаборниците в бронята са станали по-големи. И отпред, и отзад каналите за охлаждане на спирачките са увеличени..
Роудстърът е получил същите настройки на шасито и трансмисията, както при купето Z06. Превключвателят Driver Mode Selector предлага няколко режима на работа на агрегата, в това число на спирачната система и електронно управляемия диференциал с повишено триене. Има и функция Launch Control.
Главният инженер на Corvette Тедж Джетчър заяви: „ Само днес у нас се появи възможност да създадем открита силова структура, достатъчно лека и здрава, за да издържи на натоварнето при спиране, завоите и ускоряването на най-скоростния Corvette. В каркаса на кабриолета Z06 са използвани достиженията в областта на автоматизираното проектиране, металургията и технологиите, много от които са създадени съвсем наскоро”.
Задният панел на каросерията на Z06 е оригинален, макар и да прилича на стандартния. Мигачите са със 7 см по-широки, отколкото при базовия. Многослойният мек покрив предлага четира цвята.
Компанията производител все още не разкрива пълните характеристики на роустъра, но съобщава, че времето на ускоряване от 0–60 мили/ч (97 км/ч) отнема не повече от 3,5 сек. Въобще, създателите на автомобила предлагат рядко съчетание между мощност, икономичност и комфорт. От една страна, новият открит модел е достъпен с пакет Z07 Performance Package, който включва карбонокерамични спирачни дискове със спирачни механизми Brembo, гуми Michelin Pilot Sport Cup и регулируеми аеродинамични елементи. От друга страна, моторът LT4 може да работи само с половината цилиндри, като по този начин пести гориво. Интересно е, как ще приеме тази смес публиката. За далечния му предшественик Z06 Convertible от 1963 г. това е непонятно.