Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Chevrolet Malibu Hybrid използва техниката на Volt

31.03.2015 22:39
Туит

След като използва Two mode хибридната система като основа за конструирането на системата на Chevrolet Volt, сега GM заимства тази на Volt за Chevrolet Malibu. Въпреки това тя остава една от най-сложните на пазара и е пълноправен конкурент на тази на Toyota.

Наскоро Chevrolet обяви, че започва серийното производство на изцяло електрически модел, базиран на концептуалния Bolt EV, ново поколение на Volt и хибридна версия на Malibu.
След като маркетингът на GM дълго време прокламираше Volt като електромобил с удължен пробег, на практика неглижирайки изключителната сложност на задвижваща система, тя все пак послужи за основа на новия Malibu Hybrid. Всъщност Volt е сложен хибриден автомобил, от типа plug-in, който има доста сериозен пробег при чисто електрическо задвижване, заради батерията с голям капацитет. Системата му включва два мотор-генератора, двигател с вътрешно горене и обединяващ ги планетарен механизъм – досущ като при технологията, използвана от Toyota, но с разменени елементи. Не е съвсем ясно как Toyota, която ревностно пази патентите си не е намерила още аргументи срещу разработката на Chevrolet – може това се крие във факта технологията на GM пък е базирана на много по-сложната Two Mode хибридна система използвана в Chevrolet Tahoe. Така се получи интересна ситуация – Volt и респективно Malibu Hybrid всъщност се задвижват от равностойно по силата на своята сложност като тази на Toyota система, но тя е на практика версия, базирана на (всъщност част от) Two Mode Hybrid.

Според инженерите на Chevrolet техният модел ще има по-нисък разход от хибридните версии на Toyota Camry, Ford Fusion и Hyundai Sonata.

Освен всичко друго Malibu Hybrid има подобрена аеродинамика с активни аеродинамични жалузи. Двигателят е доста странен за представите на американците четирицилиндров агрегат с работен обем от 1,8 литра и разчита единствено на електрическата си система за да има някаква приемлива динамика. Той обаче разполага със система за използване на топлината на отработилите газове Exhaust Gas Heat Recovery (EGHR) за по-бързо загряване на двигателя и за отопление на интериора. Авангардната литиево-йонна батерия е с капацитет от 1,5 кВтч позволява движение със скорост от до 88 км/ч при чисто електрическо задвижване. При необходимост обаче от повече мощност двигателят с вътрешно горене автоматично се включва. Malibu Hybrid използва и силовата електроника от Volt – съвсем логично предвид факта че системата е заимствана от тази на Volt. С една доста съществена разлика – капацитет на акумулатора е над 10 пъти по-малък от този по-малкия модел, поради което той не може да разчита на автономен пробег на електричество и използва само хибридния компонент на системата.      

Коментари
comments powered by Disqus