Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Chevrolet Volt: Данни по книжка

12.10.2010 11:56 2
2
2571882676
Туит

Chevrolet публикува официалните технически характеристики на Volt. Електродвигателят на революционния автомобил разполага с максимална мощност от 111 кВт, а капацитетът на литиево-йонната батерия е 16 кВт.

Дизайнът на Volt е добре познат, тъй като от Chevrolet публикуваха първите визуализации на хибрида или по-скоро на серийната му версия още през 2008 г. Интересното в случая обаче е, че Volt е най-ефективният в аеродинамично отношение автомобил на марката. Именно благодарение на ниското челно съпротивление, на специално оформените 17-цолови алуминиеви колела и още куп промени по каросерийните панели и базисните компоненти от Chevrolet са постигнали удължаване на пробега с 13 километра изцяло в електрически режим и с 80 км в смесен.

В салона ви посреща дигитален контролен панел (който с цветовете ни напомня на електронна игра от 80-те години), неособено приветлива централна конзола със седеминчов дисплей в горния й край, GPS навигация, сателитно радио и аудиосистема на BOSE с шест високоговорителя и допълнителен субуфер. Задните седалки са индивидуални, но това ограничава капацитета на Volt до четирима души, включително и водача. Друг любопитен факт е, че стандартната тапицерия е от текстил, но като опция се предлага и вариант от кожа.

Естествено, най-голямата сила на Volt се крие не в оформлението на салона, а в силовия тракт, който комбинира електродвигател (111 кВт и 368 Нм) и 1,4-литров ДВГ (63 кВт). Задвижващ е единствено електромоторът, тъй като класическият двигател изпълнява единствено функцията на екстендър. Той обаче е напълно спозобен на ускорение от 0 до 60 мили в час за „по-малко от девет секунди" и на максимална скорост в рамките на 100 мили в час (161 км/ч).

Литиево-йонната батерия, която има гаранция от 100 000 мили, включва 288 клетки и е достатъчна за пробег изцяло в електрически режим от 40 до 80 километра в зависимост от стила на каране и външните фактори. Когато нейният заряд се изчерпа, идва ред на двигателя с вътрешно горене, който увеличава автономния пробег до 500 километра. При положение обаче, че използвате Volt основно в градска среда, може да зареждате батерията директно от електрическата мрежа. При стандарт от 240 волта това отнема само 4 часа, докато при 120 волта - между 10 и 12. Подобно на всички електромобили, Volt може да бъде програмиран да се зарежда в определено време, а мониторингът над основните му системи да се прави от разстояние посредством смартфон или на MyVolt.com.

Цената на Volt на американския пазар е 41 000 долара, но реалната му стойност след „зелените“ отстъпки е 33 500. Първите доставки ще стартират още в края на тази година.

Коментари

admin
Абсолютно си прав. В действителност два електродвигателя (основният и генератора) работят във Volt и при определени условия двигателят с вътрешно горене се включва директно към силовия тракт посредством планетарна предавка, но както отбелязват от GM става дума за "индиректно електромеханично задвижване". Идеята е да се запази ресурса на батерията както и динамиката на автомобила, тъй като при високи натоварвания изцяло електрическото задвижване явно не е ефективно. Горното е официалният пресрилийз, но със сигурност ще разучим темата в последствие.

Aнонимен
Малко е стара информацията. Вчера GM обявиха, че умишлено са заблуждавали общвествеността за хибридната си система, докато успеят да я патентоват. Всъшност при определени условия ДВГ се включва директно в в задвижването на колата. Системата е много интересна, като обединява най-доброто от паралелните и последователните хибриди.

comments powered by Disqus