Aмериканският президент Барак Обама официално съобщи, че автомобилният производител ще обяви банкрут по смисъла на член 11 от федералния закон за фалитите и че съюзът между Fiat и Chrysler вече е факт.
“Алиансът с Fiat ще спаси 30 000 работни места. Целта беше постигната благодарение саможертвата на работниците, които приеха възнагражденията им да бъдат намалени, както и на банките, които предоговориха кредитите си към компанията”, каза Барак Обама.Американският президент не беше толкова благосклонен към хедж фондовете, които отказаха да редуцират кредитите към Chrysler и по този начин станаха причина за контролирания банкрут. “Тези субекти се надяваха да се доберат до парите на данъкоплатците, но това няма да стане. Аз не съм с тях, аз съм с работниците на Chrysler”, добави той.
Барак Обама даде да се разбере, че Детройтският автомобилен гигант ще получи допълнителни помощи от американското и канадското правителство. Chrysler ще претърпи “хирургичен банкрут, който ще трае между 30 и 60 дни”, съобщи представител на Белия дом.
Според запознати източници компанията ще получи 3 милиарда долара от американското правителство (според други сумата ще е 8 милиарда) и 2,42 милиарда долара от канадското правителство и провинция Онтарио.
Обама обяви, че е оптимист за бъдещето на компанията: “Партньорството с Fiat има всички шансове да успее”. След това той засегна една от любимите си теми - тази за опазване на околната среда. “Fiat нееднократно е показвал, че конструира автомобилите с най-нисък разход на гориво и благодарение на технологичния трансфер Торино ще помогне на Chrysler да произвежда зелени автомобили.”
От своя страна, изпълнителният директор на Fiat Серджо Маркионе окачестви операцията като “исторически момент за Fiat и за италианската индустрия”.
”Заедно с нашите нови партньори от Chrysler ще работим, за да покажем огромния потенциал на този съюз. Ще въведем отново на северноамериканския пазар някои от най-известните ни марки, в т.ч. Alfa Romeo и Fiat 500, който спечели редица награди. Нашата работа тепърва започва”, завършва Маркионе.
Коко
До Вини - разбира се, че ще продължат. Банкрутът засяга юридическото лице, което е собственик на заводите, а не самите заводи. Идеята е по този начин да се предпазят от кредиторите и да намалят огромните си дългове.
Вини
Извинявайте за въпроса, но докато са в положение на банкрут, Chrysler ще продължават ли да произвеждат автомобили?
kgf
predi vreme bqha napisali 4e obama imal kraisler 300c koito prodal i kato go izbraha sobstvenika go be6e pusnal v e-bay na targtaka 4e ne mi se vqrva kraisler da zagine
мимо
успех на младоженците