Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C-Cactus: Спейс кадет

04.09.2007 15:09 1
1
2571816007
Туит

Във Франкфурт Citroen ще представи радикална концепция на хибриден автомобил, съчетаващ дизелов и електродвигател. Прототипът, наречен C-Cactus, залага на нисък разход, редуциранo собствено тегло, по-малкo изграждащи елементи и преработваеми материали.

Силовото предаване е съставено от дизелов HDi двигател с филтър за твърди частици и електромотор, генериращ мощност от 30 конски сили, на който автомобилът ще разчита изцяло в градски условия. Трансмисията от друга страна е автоматична и разполага с пет степени.

Пестеливост не само в консумацията

Citroen посочва среден разход от 3,4 литра дизелово гориво на 100 км и 78 грама вредни емисии на километър. Първата публикувана информация за екологичния прототип с дължина 4,20 метра разкрива данни за собствено тегло от 1 306 килограма, които двигателят ускорява до електронно ограничени 150 км/ч.

Въпреки дълбоко заложения в концепцията стремеж към пестеливост пътуващите не са лишени от някои самопоятни за съвремието ни удобства като климатична инсталация, аудиосистема, панорамен покрив и темпомат.

Учудващ е фактът, че кокпитът на C-Cactus не разполага с класическо арматурно табло, каквото очакваме да срещнем във всеки сериен автомобил – тук най-важните командни функции са подслонени в средната конзола и неподвижната главина на волана, която извиква асоциация с управление на космическа совалка. Благодарение на оригиналното и явно доста практично оформление на задницата багажнкът на френският спейс кадет побира между 500 и 1 100 литра в зависимост от разположението на седалките.

MP3-плейър вместо ключ

Ходовата част на студията стъпва на 21-цолови колела и нископрофилни гуми с размери 205/45. Материалите пък, от които са изработени последните, а също така стъклата и кожената облицовка на интериора, се поддават на рециклиране и допринасят за екологичността на превозното средство. Французите демонстрират особена креативност и в дизайна на стартовия ключ – в действителност той съчетава основното си предназначение с фунцкия на MP3-плейър, който се управлява посредством тъчскрийн. За да запалите двигателя, е нужно да мушнете необичайния стик в процеп, разположен в центъра на волана, и едва тогава е позволено да потеглите.

Дизайнът на каросерията също е дързък, но същевременно очарователен със своята ококорена физиономия, висока линия на прозорците и асиметрични стоманение врати.

В случай че автомобилът си проправи път към серийно производство, което бихме оценили като необикновено постижение, C-Cactus би внесъл много разнообразие и ведрина в автомобилния свят и вероятно би стоплил сърцата на не един и двама свободолюбиви природозащитници.

Коментари

KrAs4u
тук в БГ има няколко... 1 в бс и т.н.;)

comments powered by Disqus