Във Франкфурт Citroen ще представи радикална концепция на хибриден автомобил, съчетаващ дизелов и електродвигател. Прототипът, наречен C-Cactus, залага на нисък разход, редуциранo собствено тегло, по-малкo изграждащи елементи и преработваеми материали.
Силовото предаване е съставено от дизелов HDi двигател с филтър за твърди частици и електромотор, генериращ мощност от 30 конски сили, на който автомобилът ще разчита изцяло в градски условия. Трансмисията от друга страна е автоматична и разполага с пет степени.
Пестеливост не само в консумацията
Citroen посочва среден разход от 3,4 литра дизелово гориво на 100 км и 78 грама вредни емисии на километър. Първата публикувана информация за екологичния прототип с дължина 4,20 метра разкрива данни за собствено тегло от 1 306 килограма, които двигателят ускорява до електронно ограничени 150 км/ч.
Въпреки дълбоко заложения в концепцията стремеж към пестеливост пътуващите не са лишени от някои самопоятни за съвремието ни удобства като климатична инсталация, аудиосистема, панорамен покрив и темпомат.
Учудващ е фактът, че кокпитът на C-Cactus не разполага с класическо арматурно табло, каквото очакваме да срещнем във всеки сериен автомобил – тук най-важните командни функции са подслонени в средната конзола и неподвижната главина на волана, която извиква асоциация с управление на космическа совалка. Благодарение на оригиналното и явно доста практично оформление на задницата багажнкът на френският спейс кадет побира между 500 и 1 100 литра в зависимост от разположението на седалките.
MP3-плейър вместо ключ
Ходовата част на студията стъпва на 21-цолови колела и нископрофилни гуми с размери 205/45. Материалите пък, от които са изработени последните, а също така стъклата и кожената облицовка на интериора, се поддават на рециклиране и допринасят за екологичността на превозното средство. Французите демонстрират особена креативност и в дизайна на стартовия ключ – в действителност той съчетава основното си предназначение с фунцкия на MP3-плейър, който се управлява посредством тъчскрийн. За да запалите двигателя, е нужно да мушнете необичайния стик в процеп, разположен в центъра на волана, и едва тогава е позволено да потеглите.
Дизайнът на каросерията също е дързък, но същевременно очарователен със своята ококорена физиономия, висока линия на прозорците и асиметрични стоманение врати.
В случай че автомобилът си проправи път към серийно производство, което бихме оценили като необикновено постижение, C-Cactus би внесъл много разнообразие и ведрина в автомобилния свят и вероятно би стоплил сърцата на не един и двама свободолюбиви природозащитници.
KrAs4u
тук в БГ има няколко... 1 в бс и т.н.;)