Първа среща с обновения вариант на Citroen C3 Aircross
Citroen подложиха малкия си кросоувър C3 Aircross на доста широкомащабно обновление. След намесата на французите моделът е получил сериозно променен дизайн на предната част, която сега излъчва повече усещане за SUV и по-малко миловидни извивки и форми. Общото излъчване на модела продължава да бъде все така индивидуално и се откроява доста отчетливо на фона на конкуренцията. Ако повечето производители търсят внушение за спортен характер и някакъв вид агресия, то C3 Aircross залага на пълната противоположност - спокойствие, симпатична визия и дружелюбност.
Това впечатление се засилва още повече във вътрешността на автомобила, където човек по един или друг начин неминуемо си създава асоциации повече с удобна холна гарнитура, отколкото с пътническото купе на автомобил. В рамките на обновлението моделът е получил нови, значително по-удобни предни седалки и по-голям екран на инфо-развлекателната система, като и двете подобрения действително допринасят за комфорта на борда на C3 Aircross. Интересно и много ефектно решение на дизайнерите е да добавят меки текстилни декорации по таблото и панелите на вратите, изработени от материя, идентична с тази на тапицерията на седалките. Отвън пък щипка екстравагантност добавят защитните пластмасови елементи по каросерията. Между другото, характерната визия на автомобила може да бъде персонализирана по многобройни начини в зависимост от предпочитанията на купувачите - има над 70 възможни комбинации между цвят на лаковото покритие, цвят на покрива, допълнителни стилистични акценти и дизайнерски пакети.
На пътя C3 Aircross защитава както обещанието за спокойствие и уравновесеност, така и реномето на марката в областта на комфорта на возене - приоритетът при настройките на ходовата част категорично е поставен върху мекото абсорбиране на неравностите по настилката. Акустичният комфорт също е осезаемо подобрен в сравнение с досегашната версия на модела. Поведението в завои е предвидимо и безопасно, шофирането по магистрала също не натоварва водача по никакъв начин. В градски условия пък ще оцените по достойнство доста добрия обзор от мястото зад волана.
Изпробваната версия PureRech 130 се задвижва от 1,2-литров трицилиндров турбодвигател, работещ в тандем с шестстепенен автоматик Aisin с класически хидравличен преобразувател на въртящия момент. Въпросната комбинация осигурява на C3 Aircross приятно енергичен темперамент, сравнително умерен разход на гориво и приляга добре на общия нрав на автомобила.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Обновлението е донесло на C3 Aircross по-стилна външност и повече комфорт както в интериора, така и при пътуване. С разумна цена, индивидуален характер и спокоен характер моделът е едно свежо предложение в своя сегмент от пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков