Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C4 Picasso: Въпрос на светлина

28.11.2006 01:11
Туит

В съвременно автомобилосторене почти няма модел, който да предлага по-обширна остъклена площ от новия Citro?n C4 Picasso – при него размерите на прозорците буквално напомнят на киноекрани... Тест на седемместния модел в изпълнение с двулитров дизелов двиг

Citroën определят този автомобил като „визиован”, който наподобява на своеобразен стъклен дворец на колела, разполагащ с десет гигантски прозореца, панорамно челно стъкло и предлаган като опция стъклен люк, екипиран с навиващ се сенник. Всичко това прави 6,4 квадратни метра остъклена площ и осигурява светла и приветлива обстановка, която при това е достъпна за до седмина пасажери. Друг е въпросът как ще изглеждат нещата при външна температура от 30 градуса по Целзий и наличието на жарко лятно слънце, но в този сезон е рано да се тревожим за подобни потенциални проблеми.

За съжаление почти всички управляващи елементи на функциите в автомобила (включително и лоста на автоматизираната трансмисия) са интегрирани в претрупаната неподвижна част на волана. Други важни детайли, като командването на климатичната инсталация, от своя страна по неясни причини са изтеглени далеч настрани по посока на вратите. Комфортът на предните кресла е направо превъзходен, но при по-резки маневри страничната опора за тялото се оказва недостатъчна, а при задните места такава почти липсва. Ниската позиция на седене на трите кресла от втория ред и липсата на възможност за подпиране на лактите са предпоставка за умора при по-дълги преходи.

И тъй като все пак говорим за ван

 

при нужда „мебелировката” е в състояние бързо и лесно да потъва в пода. Така скромният обем на багажника от 208 литра при наличието на всички седем места би могъл да бъде увеличен до типичните ма категорията 1951 литра. Равният под, лесното товарене и разтоварване и товароподемността от 594 килограма превръщат C4 Picasso в първокласен транспортьор, като надеждните спирачки са крайно подходящо допълнение към това.

Само че с пълен товар теглото на дългия 4,59 метра C4 Picasso достига до 2,3 тона, което означава едно сериозно изпитание за двигателя и ходовата част. Именно поради тази причина, при върховата версия на модела Citroën са заложили на окачване на задния мост с пневматизиращи елементи и автоматично изравняване на нивото. Благодарение на него несъвършенствата по пътната настилка се абсорбират доста ефективно. Двулитровият HDi-двигател е подходящ избор не само заради добрата тяга, която осигурява независимо от солидното тегло на автомобила, а и поради една друга причина: средният разход на гориво в теста се равняваше на доста скромните 8,4 литра на 100 километра.

Уви, доброто впечатление от култивирания двигателя се разваля чувствително от серийната електронно управлявана предавателна кутия, при която шестте степени се сменят автоматично или посредством планки на кормилната колонка, но и двата режима на работа определено не се представиха блестящо. Специално при автоматичния модус почти непрестанното отваряне и затваряне на хидравличния съединител води до осезаемото придърпване на масивния ван. Настройката на трансимсията също е по-скоро разочароваща.

Текст: ams

Снимки: Citroën

 

 

Коментари
comments powered by Disqus