Продуктовата версия на Citroen DS5 ще направи своя дебют на автомобилния салон във Франкфурт, който отваря врати на 15 септември.
Това е третият представител на подновената линия DS след DS3 и DS4. Той е позициониран в премиум сегмента и е базиран на настоящия C5. За задвижването му отговаря Hybrid4 системата, която французите разработват съвместно с Peugeot.
Хечбекът с пет врати, чиято предсерийна версия дебютира в Шанхай, е дълъг 4,52 м и широк 1,85 м. Това го прави значително по-къс и малко по-тесен от Ford Mondeo, но въпреки това французите твърдят, че той предоставя достатъчно пространство за петима. Багажното отделение пък е цели 465 литра, което е съпоставимо с идентичния показател при комби версията на C5.
Стилистиката на DS5 определено не е изненада, защото тя следва изцяло принципите на DS линията, заложени в DS3 и DS4. Впечатление при нея правят емблемата с двата шеврона, която преминава по цялата дължина на радиаторната решетка, дъговидните въздуховоди под силно изтеглените назад челни светлини, както и агресивно оформеният преден капак. Твърде любопитна е лайстната, която минава между предните калници и капак и завършва в средата на стъклото на предната врата.
Под капака на DS5 работи познатата дизелова хибридна система Hybrid4 от Peugeot 3008. Двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела, а електромоторът отговаря единствено за задния мост, като по този начин не само намалява нивата на вредни емисии, но и симулира двойно предаване. Дизеловият HDi с два литра работен обем и старт-стоп разполага с максимална мощност от 163 к.с., като електромоторът на Bosch добавя към тях още 37, което прави крайната цифра 200. Максималният въртящ момент на системата е 500 Нм и въпреки това емисиите CO2 са ограничени на 99 г/км.
Продажбите на новия модел би трябвало да започнат през пролетта на следващата година.