Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen Hypnos: Дизелов хибрид с 200 коня

04.06.2009 12:21 2
2
2571848603
Туит

В концепцията си Citroen Hypnos съчетава турбодизел на предната ос с електрически двигател отзад. Неговата структура е в основата на поредицата хибриди Citroen.

Скъпи фенове на Citroen, за съжаление няма да видите сериен Hypnos, конкуриращ пряко BMW X6. Хибридът представлява чиста проба проучване на идеите и технологиите за бъдещото развитие на французите в областта на алтернативното задвижване.

Без шофьорска оценка

Citroen показа своята хибридна концепция на обществеността още миналата есен на автосалона в Париж. За съжаление, чак сега успяхме да се доберем до него и да го покараме. Всъщност „караме” е доста силно казано. Подобни прототипи имат много крехка конструкция и не позволяват пълното удоволствие от един класически тест. Особено като се има предвид, че точно този автомобил е уникален. С изтънчените си линии, поръчкови гуми и интериор, решен във всички цветове на дъгата, Citroen Hypnos е способен да накара всеки един човек да позеленее от яд, че няма да може да му се нарадва подобаващо.

Набива се на очи, по-точно на уши, шумното самозапалване на двулитровия турбодизел, генериращ 200 к. с. Това е така, защото изолация липсва и при всяко едно стартиране на дизеловия агрегат возещите се в Hypnos чуват по неприятен начин типичното тракане, придружено с неприятни вибрации. Но все пак Hypnos е хибрид, което означава, че е снабден не само с гореспоменатия турбодизел, а и с електромотор, генериращ 37 киловата. Или по-точно казано 50 к. с. В случая двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела, а електрическият мотор се грижи за въртенето на задните гуми.

Задвижване на четирите колела от електромотор и турбодизел

Електирчеството, нужно за задвижване на електромотора, се складира в никел-металхидридна батерия, която се намира зад задната ос. Въпреки фактът, че отделя много топлинна енергия и тежи цели 50 кг, от Citroen продължават да се придържат към този род батерии, защото са по-добри по отношение на сигурността и надеждността. На Hypnos са му нужни само 60% от мощноста на 220-волтовата система, за да се придвижва на електричество. Това осигурява много по-дълъг живот на батерията и теоритично хибридът може да измине до 3 км с 20 км/ч, без да отделя абсолютно никакви вредни емисии. Споменава се, че е възможно скоростта да бъде увеличена и на 50 км/ч.

Хибридите не са новост за Citroen

На HDi мотора помагат системата за автоматичен старт/стоп, както и по-мощен алтернатор. Чисто технологически, автомобилите с алтернативно задвижване не са новост за Citroen. В продължение на 10 години французите изкараха няколко хибридни модела, като Citroen Saxo Dynavolt и Citroen Xsara Dynactive, но те бяха с бензинови мотори и недостатъчно ефективни. „Междувременно за нас дизеловите агрегати са в основата на всички хибридни разработки”, заяви говорителят на Citroen Томас Албрехт.

200 к.  с., а само 4,5 литра на 100 км

Въпреки високото тегло и мощност от 200 к. с., на Citroen Hypnos са му нужни само 4,5 литра дизел за да измине 100 км, а отделените от хибрида вредни емисии са едва 120 г/км. Това е почти наполовина по-малко в сравнение с настоящите дизелови автомобили в сегмента на SUV.

Когато през 2011 г. Hypnos се качи на поточната линия, ще бъде преименуван на DS5. В началото на производствения цикъл не се планира вграждането на DeNOx катализатори с впръскване на карбамидни инжекции за азотния окис.

Без стандарт Eвро6

Във връзка с въвеждането на стандарта Евро6, което ще стане на 1 септември 2014 г, от Citroen заявяват: „В момента не виждаме конкретна причина наш продукт да отговаря на тази норма”, което автоматично означава, че DS5 ще попълва Евро5.

Контрастът между Hypnos и японските хибриди на Toyota, които използват бензинови двигатели, е огромен. Пионерите от Citroen обаче ще въведат различни режими на шофиране за своя модел, от много спортен до изцяло икономичен.

Шеф-дизайнерът на Hypnos Домагой Дукец очаква с нетърпение новата вълна електрифициране на автомобилите, „Ние, дизайнерите, имаме по-ясно бъдеще. Колкото повече се развива задвижването с електричество, толкова повече ниши ще можем да запълним.”

текст: Александер Блох

 

Коментари

ceci
Citroen-a e super...dano da go pusnat v proizvodstvo po skoro!

g
Ммм, дано не го обезличат много в серийната версия.

comments powered by Disqus