Citroen ще прекрати кампанията си във WRC или WTCC през 2017 г., за да концентрира всичките си усилия в една-единствена посока. Китай ще бъде ключовата дестинация, която ще реши бъдещето на марката в сферата на спорта.
Френската компания стартира заводското си участие във WRC през 2000 г. и спечели внушителните 17 титли досега. Същевременно наложи тотална доминация в WTCC през последните 18 месеца. И двете програми ще продължат успоредно през 2016 г., но ситуацията ще се промени драстично през 2017-а, когато французите ще се концентрират върху един-единствен шампионат.
„През 2016 г. ще продължим и с двете дисциплини – Световния рали шампионат и Световния шампионат за туристически автомобили. За 2017-а обаче спокойно мога да кажа, че се налага да преразгледаме възможностите и че на този етап нищо не е ясно. Сигурно е само, че Citroen ще участва в една - единствена дисциплина през 2017 г.”, коментира Линда Джаксън, изпълнителен директор на Citroen, за британското издание Autosport.
Първоначалните предположения бяха, че френската компания ще разпредели участията си между двата бранда – Citroen и DS. DS подразделението обаче обяви наскоро, че ще се включи като производител във Формула Е успоредно с Virgin Racing. При това положение за бранда Citroen остават двата шампионата.
Французите наложиха тотална хегемония в WTCC, но нивото на шампионата е сравнително ниско и Sebastien Loeb Racing може да поеме щафетата като представител на марката и да спори успешно с Honda и частните тимове. WRC е значително по-атрактивен шампионат заради интереса от страна на производителите. Проблемът е, че нивото в Световния рали шампиона става все по-високо и че VW разполага с изключително силен тим.
В момента Абу Даби спонсорира кампанията на Citroen във WRC и позволява на Ив Матон да се бори на двата фронта. Регионът в Близкия Изток обаче не е толкова привлекателен за Citroen, колкото Китай.
„Що се отнася до сегмента, решението на ФИА за следващата генерация автомобили е ключово”, продължава Джаксън. „Същевременно искаме шампионат с приблизително 12 или 13 кръга, единият от които е в Китай. Която и дисциплина да изберем, е важно бюджетът да бъде или колкото настоящия, или по-малък. Да, Citroen Racing е важен за нас, но той трябва да се справя с парите, които в момента имаме на разположение.”
Причината Citroen да гледа към Китай е, че в момента страната е най-големият пазар за французите както и за голяма част от конкуренцията й. Ето защо Джаксън смята, че ФИА трябва да има предвид това, когато подготвя календара си. Дори и Китай да не попадне в плановете на WRC обаче, Citroen може да продължи участието си в световния шампионат, допълва изпълнителният директор на марката.
Citroen спечели една победа във WRC тази година благодарение на Крис Мийк, който триумфира в Аржентина. Ирландецът е изключително бърз, но честите му грешки са причина за недобрите резултати. Дори и в шейкдауна на рали „Сардиния” днес Мийк излетя от пътя и създаде сериозна работа на своите механици.