Citroen ще представи прототипа Metropolis в Шанхай следващия месец. Луксозната лимузина е дълга 5,3 метра, като по този показател е с едни гърди напред спрямо удължените версии на S-класата на Mercedes-Benz и Audi A8.
Китай е вторият по големина пазар на французите, а търсенето на луксозни седани с впечатляващи габарити в страната е сериозно. Неслучайно BMW участва на автомобилния салон в Пекин тази седмица с удължената версия на петата серия, а VW представи фейслифта на флагмана Phaeton. Това е и причината за появата на Citroen Metropolis, който ще бъде разработен от дизайнерското студио на PSA Group в Шанхай.
Екстериорът ще използва стилистичните похвати, приложени за първи път при прототипа Hypnos. Платформата е добре познатата Platform 3, която се използва при Citroen C6 и Peugeot 407. Въпреки това Metropolis е дълъг цели 5,3 метра, а широчината му достига 2 (по този показател Metropolis се конкурира с Maybach 62). Уникалните колела, които изпълняват функцията и на аеродинамичен компонент, са 21-цолови с гуми 265/35.
Metropolis ще разчита на хибридна система за задвижване – двулитров V6 бензин (272 к.с. и 375 Нм) и електромотор, който в зависимост от нуждата генерира между 55 и 95 к.с. Функцията овърбууст позволява комбинираната мощност на системата да достига 460 к.с. и 429 Нм за кратък период от време.
Трансмисията е седемстепенна с два съединителя, а предаването е двойно. Според Citroen хибридната система е съпоставима с четирилитров V8 като динамика, но отделя само 70 г/км.
На този етап няма информация за плановете на французите относно евентуално серийно производство.
анонимен
Страхотен дизайн!