Очевидно французите са подготвили малък и евтин автомобил с батерия за масовия пазар
Citroen ще има премиера на 27 февруари, която компанията не нарича "крайъгълен камък". Досега в социалната мрежа се появиха само няколко видео тийзъра (първи, втори), отбелязващи значението на електричеството във всекидневието по примера на домакинствата. И двата видеоклипа завършват с постулата: „От 100 години Citroen демократизира автомобилите. През 2020 г. Citroen ще направи електрическата мобилност достъпна за всички. “ Очевидно французите са подготвили малък и евтин автомобил с батерия за масовия пазар. Концептът Ami One се вписва в тази роля, но новият модел също е на фаза прототип.
Предницата с кръгли фарове и подчертано лого наподобява Honda e. Малко вероятно е компанията да възкреси Citroen C1 (2005–2014), въпреки че след сливането на PSA и FCA това е възможно чрез обединяване с Fiat 500e. Междувременно проектите E-Mehari и C-Zero са по-скоро мъртви, отколкото живи.
Двуместният Ami One с четири колела е много малък: 2500 × 1500 × 1500 мм, тегло на превозното средство - 425 кг. Мощността е 5,4 к.с., автономен пробег - 100 км, максимална скорост - 45 км / ч. Демо автомобилът Citroen 19_19 е позициониран в другата крайност: 4655 мм дължина, 3100 междуосие, два двигателя (462 к.с., 800 Нм), задвижване на четирите колела, автономен пробег 800 км. А, ако желаният електрически автомобил се окаже нещо средно.
Изглежда самият електромобил няма да е евтин (продажбите на дребно са голям въпрос), но е възможно неговото отдаване под наем чрез съществуващите мрежи Free2Move и Rent & Smile. Достъпността се изразява не в пари, а като законна възможност за шофиране на градски автомобил без шофьорска книжка (в Европа те не са необходими такива документи за управление на леки четириколесни велосипеди). Флотилиите от такива дребосъци Ami One лесно запълват зоните, в които е забранено да влизат автомобили с двигател с вътрешно горене, да се интегрират в системата на обществения транспорт и да заменят някого с велосипед или скутер.
Двете точки над буквата „e“ на френски език се наричат tréma. Този графичен знак вече е проникнал в корпоративното мото и ще придружава всички електрифицирани модели на Citroen, защото те ще получат наименованието hybrid и electric. Хибридът C5 Aircross вече носи такава табелка.
Полуверижното задвижване е разработка на френския механик Адолф Кегрес, който до 1917 г. живее в Русия и служи като личен шофьор на Николай II. Без окачването на Кегрес, Citroen в Сахара щеше да е много твърд. Всички автомобили имаха свои имена. „Златният скарабей“ и „Сребърен полумесец“ са пресъздадени под формата на реплики.
От 19 декември 2022 г. до 7 януари 2023 г. електромобилите на Citroen ще пътуват под името Ë.PIC. След 21 дни участниците ще изминат 3170 км, за да повторят първото пътуване с автомобил през пустинята Сахара преди сто години. Тогава Жорж-Мари Хаард и Люи Одюен-Дюбрей извършват експедиция от Туггурт (Алжир) до Томбукту (Мали) с пет Citroen-а с вериги вместо задни колела. Две реплики на тези автомобили, серийни електрически автомобили и дори един концепт (вероятно Citroen 19_19) ще тръгнат на път.
Citroen ще има премиера на 27 февруари, която компанията не нарича "крайъгълен камък". Досега в социалната мрежа се появиха само няколко видео тийзъра (първи, втори), отбелязващи значението на електричеството във всекидневието по примера на домакинствата. И двата видеоклипа завършват с постулата: „От 100 години Citroen демократизира автомобилите. През 2020 г. Citroen ще направи електрическата мобилност достъпна за всички. “ Очевидно французите са подготвили малък и евтин автомобил с батерия за масовия пазар. Концептът Ami One се вписва в тази роля, но новият модел също е на фаза прототип.
Предницата с кръгли фарове и подчертано лого наподобява Honda e. Малко вероятно е компанията да възкреси Citroen C1 (2005–2014), въпреки че след сливането на PSA и FCA това е възможно чрез обединяване с Fiat 500e. Междувременно проектите E-Mehari и C-Zero са по-скоро мъртви, отколкото живи.
Двуместният Ami One с четири колела е много малък: 2500 × 1500 × 1500 мм, тегло на превозното средство - 425 кг. Мощността е 5,4 к.с., автономен пробег - 100 км, максимална скорост - 45 км / ч. Демо автомобилът Citroen 19_19 е позициониран в другата крайност: 4655 мм дължина, 3100 междуосие, два двигателя (462 к.с., 800 Нм), задвижване на четирите колела, автономен пробег 800 км. А, ако желаният електрически автомобил се окаже нещо средно.
Изглежда самият електромобил няма да е евтин (продажбите на дребно са голям въпрос), но е възможно неговото отдаване под наем чрез съществуващите мрежи Free2Move и Rent & Smile. Достъпността се изразява не в пари, а като законна възможност за шофиране на градски автомобил без шофьорска книжка (в Европа те не са необходими такива документи за управление на леки четириколесни велосипеди). Флотилиите от такива дребосъци Ami One лесно запълват зоните, в които е забранено да влизат автомобили с двигател с вътрешно горене, да се интегрират в системата на обществения транспорт и да заменят някого с велосипед или скутер.
Двете точки над буквата „e“ на френски език се наричат tréma. Този графичен знак вече е проникнал в корпоративното мото и ще придружава всички електрифицирани модели на Citroen, защото те ще получат наименованието hybrid и electric. Хибридът C5 Aircross вече носи такава табелка.
Полуверижното задвижване е разработка на френския механик Адолф Кегрес, който до 1917 г. живее в Русия и служи като личен шофьор на Николай II. Без окачването на Кегрес, Citroen в Сахара щеше да е много твърд. Всички автомобили имаха свои имена. „Златният скарабей“ и „Сребърен полумесец“ са пресъздадени под формата на реплики.
От 19 декември 2022 г. до 7 януари 2023 г. електромобилите на Citroen ще пътуват под името Ë.PIC. След 21 дни участниците ще изминат 3170 км, за да повторят първото пътуване с автомобил през пустинята Сахара преди сто години. Тогава Жорж-Мари Хаард и Люи Одюен-Дюбрей извършват експедиция от Туггурт (Алжир) до Томбукту (Мали) с пет Citroen-а с вериги вместо задни колела. Две реплики на тези автомобили, серийни електрически автомобили и дори един концепт (вероятно Citroen 19_19) ще тръгнат на път.