Французите се опитват да завоюват по-голяма аудитория благодарение на разнообразие от версии на базовия модел
Необичайният вариант на C4 Picasso бе заснет по време на пътни изпитания. Освен увеличения клиренс и пластмасовите протектори на разширените колесни арки, прототипът не се различава с нещо особено. Не изглежда да е „муле” на съвсем друг автомобил, смятат наблюдателни. По-скоро французите се опитват да завоюват по-голяма аудитория благодарение на разнообразие от версии на базовия модел. По подобен начин Volkswagen също създаде офроуд вариант, но с предно предаване - CrossGolf.
По време на тестовете едновременно са се появили два прототипа. На втория стъклата са без хромирани рамки, дръжките на вратите са черни и с обикновени мигачи. Всичко е като при базовото оборудване на автомобила.
В субкомпактния клас ролята на покорител извън пътя е поверена на малкия кросоувър C4 Cactus. А сред компактните модели Citroen има своя малък всъдеход C4 Aircross. Той е построен изцяло върху платформата Mitsubishi GS и се продава както с предно, така и с двойно задвижване. Всъдеходният C4 Picasso може да бъде позициониран между тях. Междувременно този „почти кросоувър” превъзхожда с по-голямото пространство и с комфорта.