Четири безпилотни автомобила са пропътували повече от 20 000 км по маршрута Париж - Бордо
Компанията Citroen тества C4 Picasso с функция автопилот по обществените пътища. По време на изпитанията автомобилите са изминали около 300 км по магистрала. Както съобщава пресслужбата на марката, експериментите са оценени с трето ниво на сложност под името «eyes off». Това означава, че водачът напълно предава управлението на техниката и просто контролира работата на системите.
Към днешна дата четири безпилотни автомобила C4 Picasso са пропътували повече от 20 000 километра по маршрута Париж - Бордо и Париж - Виго (Испания). През 2018 г. концернът PSA ще представи безпилотни превозни средства, които ще се контролират от водача, а до 2020 г. автомобилите ще имат напълно автономно управление.
Известно е, че законодателството на повечето страни в днешния свят не регулира използването на напълно автономни превозни средства по обществените пътища. Въпреки това в някои американски щати (например, Флорида, Невада и Мичиган) има отделни закони, определящи изпитването и движението на безпилотни системи. По-рано Националната служба за безопасност на пътищата на САЩ приравни електрониката, която управлява безпилотните автомобили Google, към обикновения водача.
Цялостен закон, уреждащ използването на безпилотни превозни средства, се опитват да направят в Аризона, но депутатите не успяха да се споразумеят за това кой ще бъде отговорен за произшествие с безпилотен автомобил.
През декември миналата година властите на Калифорния също предложи подобни законодателни разпоредби за безпилотни автомобили. Междувременно проектът предизвика критиката на представители на Google, които считат ограниченията за прекалено строги, доколкото в началото автономните американски автомобили бяха без кормило и педали. Калифорнийските правила предвиждаха, че отговорността ще носи водачът, независимо от това кой е шофирал.
В Европейския съюз сега има директиви, които предписват оборудване на всички товарни автомобили, използвани в границите на ЕС, със специални системи за сигурност. Става дума за автономна спирачна система, с която камионът да може да спре сам и функция за поддържане лентата на движение.
Чиновници в ЕС обсъждат изменения на Виенската конвенция за движението по пътищата, тъй като документът предвижда постоянен контрол на превозното средство, което затруднява тестването на безпилотни превозни средства по обществените пътища. Освен това европейските законодатели възнамеряват да въведат понятието "автономно превозно средство" и ще позволят използването на тези превозни средства по обществените пътища.