Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroёn C4 Cactus: Прагматикът

06.10.2014 16:34
Туит

Какво се крие зад „бодливото“ му наименование?

Eдин скромен, разумен, редуциран до най-важното Citroёn? Да не би да става въпрос за „грозното пате”? Не и този път: сега пред нас стои новият C4 Cactus. Необикновено име, зад което се крие не по-малко необикновена концепция. Според дизайнера Марк Лойд наименованието се е родило още с първите скици на бъдещия автомобил – на тях той е окичен с множество LED светлини, които сякаш искат да държат натрапниците настрана, подобно на бодлите на кактус. Е, по пътя от превръщането на концептуалната разработка в сериен модел тази особеност е отпаднала, но това не е изненада. „И все пак името пасва идеално на модела“, убеден в думите си, продължава Лойд.

Сега LED технология може да бъде открита единствено в областта на предните дневни светлини, а светлинните „бодли” са заменени от пълни с въздух предпазни панели (наречени airbumps), „които имат за цел да предпазват фланговете на Cactus от агресивните намеси на външни фактори“, обяснява идеята Лойд. Благодарение на това интересно решение С4 лесно се разминава с по-леки щети, а ако все пак се стигне до по-сериозни наранявания на панелите, те могат да бъдат подменени с нови. „Нашите цели бяха намаляване на теглото, ниска цена и висока функционалност. Затова се наложи да се разделим с някои недотам необходими неща и да се концентрираме върху най-същественото“, казва Лойд. Последици от тези рестрикции са наличието на неделима задна седалка, подчертано плоските повърхности на каросерията и открехващите се прозорци отзад. Дори да не харесват на всички – факт е, че тези неща пестят тегло и пари.

 

Висока функционалност, ниска цена

Само от задните прозорци според Citroёn са спестени осем килограма. Благодарение на широката употреба на алуминий и високоякостни стомани теглото на C4 Cactus е намалено с около 200 килограма в сравнение с хечбека С4 – базовият модел отчита на кантара забележителните 1040 кг. Напразно остава и търсенето на механичен сенник за предлагания като опция стъклен панорамен покрив в тестовия автомобил. „Вместо това решихме просто да тонираме стъклото. Това ни спестява пет килограма“, пояснява Лойд. Там, където спестяването на даден елемент е било невъзможно, са търсени алтернативи. Така например за да се осигури място за огромна жабка в таблото, въздушната възглавница за пасажера е преместена под тавана на купето. Иначе място в салона има в изобилие, седалките са удобни както отпред, така и отзад, изработката изглежда солидна. Детайли като например наподобяващите кожени каиши вътрешни дръжки на вратите създават интересна атмосфера. Кокпитът е прегледно подреден и сравнително лесен за управление.

Задвижването на Citroёn C4 Cactus е поверено на трицилиндров бензинов мотор (във варианти със 75 или 82 к.с.) или на дизелов агрегат (с мощност 92 или 99 к.с.). Във версия Blue HDi 100 последният може да се похвали с постижение от 3,4 литра разход на 100 километра – според европейския стандарт, разбира се. Едновременно с това динамиката също не е за подценяване. Със своите 254 Нм Cactus се ускорява за 10,7 секунди от място до 100 километра в час. За индивидуалното излъчване наред с четирите възможни цвята за airbumps се предлагат и различни варианти за лаковото покритие на релсите на покрива.

Cactus е наличен в три нива на оборудване – Live, Feel и Shine, като базовата цена за бензиновата версия с 82 к.с. е 25 934 лева. Шест въздушни възглавници, радио и чувствителен на допир екран са серийни за всички модификации. По-големи колела и навигационна система с мрежова връзка и Jukebox се предлагат от ниво Feel нагоре. В крайна сметка Cactus може и да не е съвсем скромен, но си остава прагматичен – при това по чаровен начин.

Текст: Лука Лайхт Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

 

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Комфортен, практичен и разумен
Ура – най-сетне отново един истински Citroёn! Смел, различен, с авангардно излъчване и множество хитри решения. Cactus притежава необходимите качества, за да покори сърцата на автомобилните авангардисти. Остава да видим дали това ще бъде достатъчно, за да успее да се наложи над утвърдените представители на малкия и компактния клас.
 

 

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

 

Citroёn C4 Cactus  

VTi 82 

e-THP 110

e-HDi 92*

Blue HDi 100 

Двигател/брой цилиндри  

редови/3

редови/3

редови/4

редови/4

Работен обем 3  

1199

1199

1560

1560

Мощност кВт (к.с.) при об./мин  

60 (82) 5750

81 (110) 5750

68 (92) 4000

73 (99) 3750

Макс. въртящ момент Нм при об./мин  

118 при 2750

205 при 1500

230 при 1750

254 при 1750

Дължина х широчина х височина мм  

4157 х 1729 (1946) х 1490

Междуосие мм  

2595

Обем на багажника (VDA) л

358–1170

 

 

 

Ускорение 0–100 км/ч сек

12,9

12,9

11,4

10,7

Максимална скорост км/ч

166

167

182

184

Разход на гориво по евростанд. л/100 км

4,6 95H

4,6 95H

3,5 дизел

3,4 дизел

Базова цена лева

25 934

29 748

31 508

31 508

* само с автоматизирана трансмисия ETG

 

 

 

 

 

 

 


Коментари
comments powered by Disqus