Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

CO2ncept-10%: Жертвата отново е Porsche Cayenne

10.12.2009 15:04
Туит

Докато RUF слага електромотор под капака на Porsche Caynne, то Schaeffler Group работи по оптимизацията на силовия тракт с ДВГ. В действителност обаче целта на двете компании е една и съща – да покажат, че зелените технологии са практически приложими.

Проектът CO2ncept-10% включва предимно модификации по-силовия тракт. На първо място хидравличните повдигачи на клапаните са заменени с електромеханични, а системата за променлив ход на клапаните VarioCam Plus – оптимизирана, като в резултат инженерите на Schaeffler са ограничили с 4,1% разхода на гориво и отделяните вредни емисии. Намалено е триенето при пистовия ремък, ангренажната верига и газоразпределителния механизъм като цяло, където се печелят нови 1,7%.

Хидравлична стабилизираща система е заменена също с електромеханична. В комбинация с новите търкалящи лагери на колелата ефективността на CO2ncept-10% нараства с нови 3,2%. Двуредовите ъглови лагери на предния и задния диференциал завършват програмата с 1,1%.

„За нас CO2ncept-10% е огромно доказателство за потенциала, който се съдържа в постоянната оптимизация, а тя е неизменно свързана с масовото производство“, коментира д-р Роберт Планк, мениджър корпоративен инженеринг в Schaeffler. „CO2ncept-10% е сбор от множество компоненти, които са само малка част от това, което може да откриете в портфолиото на Schaeffler Group, от това, което може да доведе до подобна енергийна ефективност и при представителите на другите сегменти.“

От Schaeffler подчертават, че по-ниският разход на гориво е реализиран единствено чрез посочените промени, а не посредством възможното олекотяване на заводския модел. CO2ncept-10% е изложен е Еслинген, Германия, където се провежда ATZ/MTZ конгреса на тема „Намаляване на триенето в силовия тракт“.

Коментари
comments powered by Disqus